Simma ihop med stuart franti maleri?

#1 - 22 februari 2010 21:45
hej jag skulle vilja ha tipps på fina malawis som går bra ihop med mina stuart granti:) förutom andra auloncaror
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 24 februari 2010 09:28
Relativt fredliga och små malawi.
Blandar man olika Aulonocaror så är också risken relativt stor för korsningar
#3 - 24 februari 2010 11:00
Skulle nog vilja rekommendera golden (Labidochromis caerulus) och/eller Psedotropheus sp. "Acei". De är båda rätt färgglada och lugna, åtminstone för att vara mbunas.
Iofs har jag stuartgrantii också, och de har klarat av att hålla emot såväl rostciklider, crabros och rödzebror. Men mainganon är han rädd för.
Kolla gärna i min blogg, om "musen som röt". ;)
#4 - 24 februari 2010 14:16
Jag tycker det är svårt att säga, du ska ju ha fredliga fiskar... Men finns det någon affär som har dessa ciklider inne? Det skulle jag ha kollat innan, där jag bor finns bara dom vanliga fiskarna.
Du kan du ju kolla på www.ciklidhobby.com han har dom flesta malawi som går att få tag i;) Annars skulle jag göra som kjell säger. Skaffa små malawi ciklider.
Sen golden tycker jag själv är som dom flesta andra mbunas...
#5 - 24 februari 2010 19:28
ok när du (kjell) säger små i vilken storlek menar du då? under 7-8 cm eller ännu mindre?
Tack jens skall kolla upp dessa med en gång samt läsa din blogg :)
#6 - 24 februari 2010 19:32
tillgång till stort utbud är inte något större problem då jag har inte allt för lång till ciklidhuset i lerum eller falskogs akvarium
Bilagor:
#7 - 25 februari 2010 14:33
Kul att du läste om mina firrars liv och leverne!

Aulunocaror är inte så fridsamma som man tror ibland. :)
#8 - 25 februari 2010 18:37
ingen orsak det var bara rolig läsning :) kommer läsa mer av det i framtiden.
Nä din stuart va ju en riktig kämpe får se om min kan bli lika självsäker
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 25 februari 2010 20:38
Lukas_08 skrev:
ok när du (kjell) säger små i vilken storlek menar du då? under 7-8 cm eller ännu mindre?

Några få cm kortare än Aulonocarorna
#10 - 25 februari 2010 21:41
En rostratus vore snyggt;) Den är stor men fredlig mot andra arter enligt mitt tycke.
Jag har den själv med jacobfreibergi.
Det finns ganska mycket att välja på med utbud i affären, åk och titta vad du gillar.
Sen tittar du på nätet vad som är lämpligt som sällskap:)
En artikel om rostratus: http://www.ciklider.se/artiklar/rh_f_rostratus.shtml

Annons