Situationen: Jag bor i en etta på 45kvm. Rätt stor del av lägenheten tas upp av mitt kök, som jag aldrig är i (riktiga nördar äter vid datorn). Därför slängde jag ut köksbordet (och allt annat) och slängde upp mina akvarier där (okej, den processen tog lite tid, se projekttrådarna). Som det är nu har jag alltså gjort om min "etta med kök" till en "tvåa med kokvrå"! :D
Det är lite tråkigt att bara gå runt i rummet. Jag vill ha något som uppmanar till att sitta ned och titta på akvarierna längre stunder, eller bara för den delen njuta av atmosfären och kanske sitta och läsa. Som det är nu har jag bara en kudde på golvet.
Jag söker därför förslag på inredning. Väggarna är kala, kanske lite akvarierelaterade tavlor vore lämpliga? Största bekymret är sittsplatser. Någon form av stolar? Helst tillbakalutade som en sån där strandstol man har på sommaren, men inte så tunn. Sackosäckar ("puffar")? Inga stora klumpiga fåtöljer, det ska gå flytta på dem så jag kan ta fram min yogamatta och stretcha framför akvariet. :)
Vad tror ni?
Åh, här är bild på härligheten:
http://static.pici.se/pictures/aMpGiCkKg.jpg
(Ja, det är stökigt, men det ska ju naturligtvis åtgärdas :))