sjuk guldfisk?

#1 - 2 december 2003 13:53
Hej!
Jag har precis köpt ett akvarium, begagnat med några fiskar i. Det är bla. nån sorts guldfisk. Men nu verkar det som den ena inte mår bra. Den bara står i nåt hörn med slokad stjärtfena. Den är även lite svullen runt analhålet och det kommer vit avförning. Har testat vattnet och värdena är bra tror jag, nitratet låg på nivå 0 och nitritet på <6 d. KH var 3 d och PH låg på 7,2. Vad är det för fel?

obs Vi tappade upp de helt nytt när vi flyttade det, vi hade i medlet nitrivec och så stod det utan fiskarna i två dagar och har även nu i 9 dagar haft i en skvätt varje dag.
#2 - 2 december 2003 14:18
Har den varit i en damm.
Är det en typ Slöjstjärt eller Guldfisk
#3 - 2 december 2003 14:53
Hej kramfors
Jag tror det är en slöjstjärt av någotslag. Den är vit kan man säga så har det stor röda fläckar och även svarta prickar. Den har inte levt i nån damm. Han jag köpte akvariet av har haft dem sedan -99 i akvariet.
#4 - 2 december 2003 15:11
Det är lite svullen runt analhålet och det kommer vit avförning som inte är bra, det kan vara en inre bakteriell infektion
#5 - 2 december 2003 15:21
Hej,

Läs detta inlägget - det borde ge dig den information som behövs. Byt 50% utav vattnet så fort du kan... [:-142]
#6 - 2 december 2003 18:02
Hej
Blir den frisk av att jag byter vattnet eller? Och tror ni det smittar de andra fiskarna? Ska jag ta bort den eller är det redan försent?

#7 - 3 december 2003 09:18
Hoppsan - sidan jag ville hänvisa till försvann...

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13525&SearchTerms=bakteriell,infektion
#8 - 5 december 2003 15:29
<font size="2"></font id="size2"><font color="blue"></font id="blue">

Hej jag tror att din fisk har hudgrumling och det behövs 5 ml grovsalt till 100 liters akvarium och vita prick preparat som finns i djuraffären.

Annons