sjuk guppy

#1 - 19 januari 2008 12:39
Hej, min hanguppy är sjuk, han ligger ofta på botten och har nu fått någon slags vit beläggning på sina ögon. vet ni vad det kan vara?
Han åker inte ens upp och äter.

MvH / johanna
#2 - 19 januari 2008 12:45
Hur länge har karet vart igång? hur länge har du haft honom? Min gjorde likadant och jag tror att den var gammal, tyvärr så klarade sig inte min :(
#3 - 19 januari 2008 14:45
Kan bero på dålig vattenkvalitet/livsmiljö. Försök att se om det kan finnas ngt likn. på: http://www.jbl.de/factmanager/index.php?lang=en
#4 - 19 januari 2008 17:18
Jag vet inte hur gammal han är, men jag har jaft honom i 14 dagar. han simmar ihop med 2 honor och malar, och ingen av dom visar något tecken på sjukdom...
Han kanske var sjuk när jag köpte honom fast det inte har märkts förrens nu...
#5 - 19 januari 2008 20:25
hej,,jag hade samma problem med min nyinköpta guppy..han såg ut att ha en vit beläggning över det ena ögat också. men däremot vart min svagare och svagare..började "åla" sig fram..så småningom så dog han..inom en vecka..
#6 - 19 januari 2008 20:31
Med stor risk kommer det att gå likadant med JoBoos guppy tyvärr.
#7 - 21 januari 2008 09:31
ansjo skrev:
Med stor risk kommer det att gå likadant med JoBoos guppy tyvärr.

Det tror tyvärr jag med, sköt akvariet pedantiskt med vattenbyten i ungefär en månad framöver, är alla fiskar friska då kan du testa att köpa en ny guppyhane, men du kanske redan har fått yngel vid det laget och då är det bättre att låta ynglen växa upp så får du hanar som är vana vid akvariet.....:D

Annons