hej
jag har ett problem jag ej stött på tidigare,igår flyttade jag några (8) rödzebra och ett aulonocara par från ett 100 L kar till ett 180 L som redan var igång, bytte allt vatten eftersom jag rörde runt massor när jag tog bort alla växter och liknande eftersom jag skulle ha i malawi, tog dock ett par hinkar vatten från karet där dom gick samt flyttade in innerfiltret som dom hade i sitt 100 Liters så dom fick med sig "snälla bakterier" gick jättefint i 10 min. sen låg fem st på sidan och flämtade, flyttade tillbaka dom i panik, bara en dog, tömde karet i morse igen tänkte att det var knas med vattnet, nu tog jag resterande vatten där dom mådde okej, ca 60 liter, fyllde på med kranvatten och nu är 3 stycken hängiga igen vet inte om jag klarar dom t.o.m snäckorna e underliga alla sitter på glaset istället för att krypa i gruset, och det e ju inget gott tecken, ilade till zooaffären för klart att toxivecflaskan var slut så en ny sådan och aqutan inhandlades, doserade dubbelt av toxivec som skall ta nitrit amoniak och klor, dock visade mitt test inte på nitrit, men det verkar inte bättre ändå, nån som varit med om något liknande och vad kan det vara tro?
tacksam för snabba svar
hälsningar Börge från dalsland