sjukdom??

#1 - 14 augusti 2006 17:56
Min älskade malawi har fått en finne eller vad jag nu ska kalla det för på ''Näsan'' den är vit, ganska stor, verkligen störande för både honom och henne.. vad är det för finne, hur blir jag av med det?? tacksam för alla svar.:confused:
#2 - 14 augusti 2006 19:46
testa med havssalt 1dl=100L och gör det typ varanan dag sen ser du om det blir bättre eller inte sedan finns det andra medicin i Zoo butikerna där kan dom hjälpa dig om du förklarar dom va det är för fel på dina fiskar
Lycka till
#3 - 14 augusti 2006 19:59
Är det verkligen en knöl, eller är det hud som är avskavd där?
Ibland kan det hända att fiskarna bråkar, då biter dom om varandras munnar och drar runt varandra. Det kan se rätt fult ut efter en sån fight.
#4 - 14 augusti 2006 20:15
nej alltså det är verkligen en finne som finne.. vit o allt.. som att man vill ta tag i honom o klämma ur den (det gör jag inte) men kan man verkligen hälla i en dl per 100 l? kan man hälla i så mycket, var det inte en matsked per 50 liter ?
#5 - 15 augusti 2006 13:41
malawisar tål ganska mycket salt ska du veta och jag fick tips av en kille som har butik o jag hade nån sk*t i burken och det hjälpte om du har skador på fisken och misstänker att du har nånting annat så testa med salt först det kan du köpa vilken äffär som hälst med det ska vara utan jod man drar alltid från alla medicin det är sista ut vägen att göra det i en burken det är ganska dyrt och så om du ska medicenar en 720l men va har du för burk? ja 1dl per 100l salt ska funka

Annons