sjukdom?

#1 - 7 augusti 2007 15:43
tacksam för snabbt svar :D

har bla. ett par blå ciklider i ett 300 liter akvarium, nu e det så att två ev dem har börja fått som vita fläckar runt munnen , inte små, utan rätt stora, ingen bra förklaring vet, men kansek nån kan ha en anning om vad det kan vara :O i övrigt verkar dem i stort sett normala....

tack på förhand
#2 - 7 augusti 2007 15:57
Bild??
Inte helt omöjligt att det skulle kunna vara hål-i-huvudet-sjuka...
Precis det jag behandlar min diskus för.[:o]
#3 - 7 augusti 2007 16:04
jo, har tagit ett par bilder, men min telefon alt dator vill inte känna igen usb kontakten å ta fram en "flyttbar disk" när jag kopplar ihop dem.. :| så får inte in nån bild just nu iaf... jag har min anningar om att det kan vara columnaris-bakterier.... men vet ej :| om det är hål-i-huvudert sjukdomen, vad behandlade du det med?
#4 - 7 augusti 2007 17:15
Har börjat behandla med octozin, men jag vet inte om det har fungerat än. Man ska behandla i tre dagar. Är på min andra medicineringsdag :)
Men är det mer som svamp? Eller har den små vita gropar på huvudet?
#5 - 7 augusti 2007 17:58
hål e det inte.... mer svamp isf, det sitter fram vid munnen, inte mitt på huvudet.... :| stället jag köper fixk å¨dylikt på har sommarstängt fram tills 21 aug.. å det är ca 4 mil tuöll närmsta xoo affär annars.... får la i värsta fall ta en bild å ta mig dit.. :|
#6 - 7 augusti 2007 18:13
Det är nog bäst. Eller så går det kanske att beställa på nätet? :)

Annons