doppingen skrev:nej inget ytterfilter utan filtret sitter längs med hela bakväggen inuti akvariet,ett stort filter i förhållande till karet,det är flera olika kamrar som man ser när man öppnar den heltäckande rampen,inget läckage,är mer att då pumpen startas sjunker nivån i pumphuset å höjs inne i akvariet
doppingen skrev:hjälpte,bytte mattan mot en ny så nu är vattennivån full i pumpen,var "förstoppad" fast var bara 2 veckor sen rengjordes
bort med vadden och använd endast grov matta! så kör jag i mitt aquatic nature (typ guppyhotell) och jag får kristallklart vatten och behöver ALDRIG rengöra filtret;) (pumpen måste rengöras ett par ggr/år dock)doppingen skrev:har bytt vadden men måste då kanske byta ut filtermattan åxo,tack för hjälpen
det fina är att du kan låta filtret vara helt ifred istället för att då och då riva upp det och rubba nitrifieringen!doppingen skrev:ok! ska prova med det fast jag har haft kristallklart vatten hela tiden sen start,var bara nu det blev problem med filtret,fast klart ändå så vadden behövs väl inte då