Ska flytta!!

#1 - 29 juli 2007 18:59
TJO HELLO!

På onsdag så flyttar jag.. ska flytta till Ale utanför Gbg, det blit en 2a på 65 kvadrat.. Det blir min första lägenhet och det kommer att bli grymt :D

Är det någon som har lite bra råd och tips? Vad behöver man? något man ska tänka på när man bor i lägenhet?
Tror att jag har tänkt på allt med har säkert missat 7365 saker minst... ;)

Ha det gött!!!![B)]
#2 - 29 juli 2007 19:19
Du lär dig av misstag så det gör inget om du gör något fel och bara om de inte blir alledes för dyra =)
#3 - 30 juli 2007 00:07
I möbelväg finns inga måsten. Skaffa det du känner för :)
Det du ska tänka på är att det kan finnas griniga grannar. Har upplevt några såna. Försök gå och presntera dig de första du gör när du flyttar in så lugnar dom sig nog :)
#4 - 30 juli 2007 05:49
Ett tråkigt tips är försäkring... (fast det har du säkert redan...)
#5 - 30 juli 2007 10:00
Försäkringar har jag jobbat mig med ett bra tag :) jag frågade om allt som, hade med akvarium att göra så jag tror jag är säker på den fronten..

Tror att mina nya grannar är ca 100år+ ;) kan ju ha både för och nackdelar, men jag får ta mig en runda och bjuda på lite kakor så blir dom nog glada :D
Bilagor:
#6 - 30 juli 2007 10:04
En sak du inte ska göra är att utan att säga att du är nyinflyttad komm 7it kl 7 på morgonen och börja slipa/banka sönder väggen mittemot nåns sovrum. Det hände mig idag o förbannad vart jag, Varför ja vart det var att det var på mina sista semester dagar :mad:
#7 - 30 juli 2007 10:43
Gå med mjuka fötter (folk som bor i hus har ofta vant sig av med det ;) ) Rök inte i trappan eller hissen. Smäll inte i porten - de som bor ovanpå porten brukar bli grymt sura av det :D

Annars är det väl bara sunda förnuftet som gäller. Grattis till ditt första bo!
#8 - 30 juli 2007 11:04
Kan bara hålla med Mamma Mia..
Har själv alltid varit en skötsam pöjk :D, men har några vänner som blivit vräkta pga fester mm.. Finns inget mer störande än grannar som för en massa liv och festar varje helg.

Ett annat tips är att skaffa sig en rejäl frys om du inte redan har det. Man inser ganska snart att ett litet frysfack inte räcker till.

Om du gillar matlagning så är några rediga köksknivar en bra investering :)

Sen så går det att göra en lägenhet väldigt snygg med billiga medel, bara man orkar greja lite själv.

Lycka till med lägenheten och se till att du har en bra försäkring.

Ps, Ett het tips är att sätta dig ner och planera hur du vill ha det och sedan lägga all krut på fixa det så också.. Man får bo stökigt ett tag, men det är det värt.. Annars är det allt för vanligt att man lyfter in alla grejor och tänker att man fixar det sen, men det slutar oftast där också [:o]
#9 - 30 juli 2007 12:52
Tack för alla tips! Ska göra som Tomiso säger och få klart allt på en gång!
har en kompis som har bott i sin lägenhet i några månader och man kan tro att han flytta in igår :P

Mammamia: Sunt förnuft ska väll gå att ordna :D

Hoppas nu bara att det inte finns några sura tanter i huset :P
Tänkte vara så trevlig att sätta upp en lapp om att jag ska ha en inflyttnings fest.. kan ju skriva någon fjäskigt på den så ska det nog gå bra.. :D

Tack för alla svar

Annons