Hej jag köpte två palettciklider idag en hona och en hane.Och när jag kolla lite på akvariet såg jag att en utav dem skakade är det nått fel på Den eller??:confused:
När hanen kommer skakar hon sen simmar hon till grottan Och simmar in i den men hanen väntar typ utanför ska inte han typ följa med in eller nåt:confused:
[INDENT]N
Hanen vaktar grottan medan hon lägger sin rom. När hon är helt klar simmar han in och befruktar äggen. Hon behöver inte vara i grottan när han gör sitt utan då är det hennes tur att vakta.
Skakandet har inget med äggläggandet att göra mer än att hon flirtar. Men våra skakar iaf inte längre så det är väl som människan där antar jag ;). När man väl fått den man vill ha så behöver man inte flirta längre :p
jaaa hon har lagt ägg jag såg gula prickar men jag tror inte han har befruktat dem han liksom vill inte gå in eller nåt ,tänk om han inte befruktar dem??!
jaaa hon har lagt ägg jag såg gula prickar men jag tror inte han har befruktat dem han liksom vill inte gå in eller nåt ,tänk om han inte befruktar dem??!
Om han inte befruktar dem lägger hon säkert ägg snart igen :) Mvh Simon
Om några dagar kommer dina ägg vara kläckta och om nån vecka eller så kommer de simma ut ur sina gömmor.
Ifall du stör dem genom att ständigt bevaka eller lysa med ficklampa eller liknande kommer de flytta ynglen till en annan grotta.
Okej men skräm inte dem förmycket med allt kollande bara. Men det är ju bra om den får vara kvar så får du nog yngel snart annars leker dem igen och igen :) MVh Simon
kokos nöten jag tror att de har flyttat dem till vraket för att jag kollade för mkt på kokosnöten.Jag har fått posthorn snäck ägg av två posthorn som är 1 cm långa
[INDENT]