skalarer växtdödarna from hell!?

#1 - 11 april 2007 13:22
Kan man hindra skalarer från att totalt kötta sönder alla växter?

/ OScAr UnT ELiN!
#2 - 11 april 2007 13:26
woodo skrev:

/ OScAr UnT ELiN!

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du får väl ha dom i olika akvarium :p [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nä, allvarligt talat så är det nog ganska så omöjligt att uppfostra sina fiskar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har man växtmarodörer så får man ha tåliga växter helt enkelt.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Vill man ha ömtåliga växter så får man välja fiskar därefter.[/COLOR][/FONT]
#3 - 11 april 2007 14:02
woodo skrev:

/ OScAr UnT ELiN!

Bara nyfiken, vad är det för växter de förstör?

Jag fick nya små flytväxter för ett tag sen. Mina scalarer åt upp dem, de fulingarna. Annars har de inte förstört några växter för mig
#4 - 11 april 2007 14:03
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nä, allvarligt talat så är det nog ganska så omöjligt att uppfostra sina fiskar.[/COLOR][/FONT]

Haha, jag skulle vilja uppfostra min scalar Elliot och prakbotian Halvan till att sluta bita mig när jag grejar i akvariet.
#5 - 11 april 2007 14:37
Tror scalarer kan äta små flytväxter, och finbladiga växter, men robusta växter, som t.ex svärdsplanta, brukar de inte röra.
#6 - 11 april 2007 15:07
Knyttet skrev:
Haha, jag skulle vilja uppfostra min scalar Elliot och prakbotian Halvan till att sluta bita mig när jag grejar i akvariet.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske ska testa med samma metod som med katter d v s spruta vatten på dom när dom gör nå't fuffens! :p :D[/COLOR][/FONT]
#7 - 11 april 2007 17:23
Micke_A skrev:
Tror scalarer kan äta små flytväxter, och finbladiga växter, men robusta växter, som t.ex svärdsplanta, brukar de inte röra.

Mina scalarer har alltid haft en förkärlek för att äta just svärdsplantor, kolla om det går att utfodra med grönfoder. Mina scalarer äter alltid glatt när malarna får algwafwers.
#8 - 11 april 2007 17:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske ska testa med samma metod som med katter d v s spruta vatten på dom när dom gör nå't fuffens! :p :D[/COLOR][/FONT]

Erhm... HAHAHHAHAHAHHA!!! Måste jag testa :D
#9 - 12 april 2007 18:19
mina äter ALLA växter, utan undantag. ^^ det tråkiga är ju att jag inte vill göra mig av med dom och dom vill ha tätt planterade akvarium men jag vill inte heller vara utan växter
#10 - 12 april 2007 18:35
woodo skrev:
mina äter ALLA växter

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Även anubias & javaormbunkar?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad har du för växter?[/COLOR][/FONT]
#11 - 12 april 2007 20:50
Mina altum förstör det mesta i växtväg.
#12 - 13 april 2007 00:20
Mina scalarer brukar låta stora robusta växter vara ifred.

Annons