hejsan!
ville bara säga att mina skalarer har lekt :D skaförsöka få en bild på rommen
danneregner skrev:hejsan!
ville bara säga att mina skalarer har lekt :D skaförsöka få en bild på rommen
danneregner skrev:scalarena vårdar fint! ganska förvånad. första gången dom leker har försvunnit 5 korn. diskusparet åkte i idag. scalarena va inte glada för de men eftersom diskushanen lätt e 4 gånger så stora som dom. som tur e e diskusarna väldigt trötta efter den långa resan
danneregner skrev:mina diskus lekte idag. och mina dorsigera går in och ut i lekdräkt. min ensamma VF kurvciklid samma sak, men ingen partner där.
Katharina skrev:Nu har jag köpt 6 stycken svarta skalarer!!! Jag hoppas också på bebisar i framtiden... Jag frågade killen i affären, Djurmagazinet i Farsta Centrum var de kom ifrån och om han trodde att jag kan få bebisar så småningom.. De kommer från Linköping, sa han, och då stiger ju hoppet lite..
Han sa att man ska låta bli att släcka lampan när man har rom!!!
Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!! [:o]:D
Katharina skrev:Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!! [:o]:D
Kensa skrev:
Två av anledningarna till att jag har Mollys / Platys med ina Scalarer är att de får "gratis" levande mat, dels så verkar de verkligen gilla jakten.
Katharina skrev:Nu har jag köpt 6 stycken svarta skalarer!!! Jag hoppas också på bebisar i framtiden...
Katharina skrev:Nu har jag köpt 6 stycken svarta skalarer!!! Jag hoppas också på bebisar i framtiden... Jag frågade killen i affären, Djurmagazinet i Farsta Centrum var de kom ifrån och om han trodde att jag kan få bebisar så småningom.. De kommer från Linköping, sa han, och då stiger ju hoppet lite..
Han sa att man ska låta bli att släcka lampan när man har rom!!!
Hur som haver så har de glidit omkring som 6 stycken flaggskepp och käkat/försökt att käka alla utom Platyn och guppyhonorna... Ibland har de t om jagat yngel i flock!!! [:o]:D
rsoderberg skrev:Har för mig att det inte går att få yngel av 2 svarta pga en dödsgen.
ansjo skrev:Nja, det där hör nog till denna dagens datum;).
Jag hade ett kanonfint kolsvart par för några år sedan som lekte och gav väldigt stora kullar. Det roliga var i kråksången av 200 leveransfärdiga yngel var alla helt gula. Och jag lovar, det är inget aprilskämt!