Skeppsvrak farligt??

#1 - 12 januari 2009 17:51
Är ett sådant här skeppsvrak farligt för fiskarna? (tänker på fenor mm).:confused:

Tack [:o]
Guest
#2 - 12 januari 2009 17:53
Din länk funkar inte.
#3 - 12 januari 2009 17:54
Inte mer än vissa stenar och rötter.
#4 - 12 januari 2009 17:56
Nu funkar den!! Är det något som man inte bör ha i sitt akvarium?? Tack
#5 - 12 januari 2009 17:58
Kan inte tänka mig att en plastbåt skulle orska mer skada än vissa stenar eller rötter som kan vara lite vassa. Bara det inte finns något hål som fisken kan ta sig in i men inte lyckas vända på sig och komma ut... Men tror inte att något företag missar en sån tabbe, men man vet aldrig.. dessa tider...dessa tider...
#6 - 12 januari 2009 17:59
Dock är det (enligt mig) inte särskilt snyggt med fejk båtar och låtsas slott, osv. i akvarium. Dock är det inte heller någon fara.
#7 - 12 januari 2009 18:02
JojjeN : Nej håller med, tycker inte heller att det är snyggt att ha plastbåtar, slott, skyltar, leksaker och annat "kul" i akvarium... Ser ut som pappa låtit sin 5åring peka och bestämma vad fiskarna ska få dela sitt akvarium med då... Men smaken är ju som baken och jag är säker på att that's the shit enligt vissa.

Men, som sagt tidigare : Ur farlighetens synpunkt så behöver du inte vara orolig HeroS.
#8 - 12 januari 2009 19:26
De som gillar dessa bubblande dykare, skepp och dödskallar eller vad det nu må vara köper dem, sedan de som inte gillar det gör det inte. Svårare än så är det inte och jag tycker personligen det är lite tråkigt att en del klagar på dem som gillar dessa utsmyckningar eller frågar om dem.
Säkerligen har det även inneburit många nya akvarister som kanske inte skulle ha skaffat akvarium från början.
Varken fiskar eller växter bryr sig inte, och sedan kan man även jämföra med kokosnötter, krukor, svart blästersand och liknande, för vad är skillnaden i annat än betraktarens öga?
#9 - 12 januari 2009 21:00
Nog bara farligt för ögonen, man kan bli blind av att titta på sån skit..

Annons