Annaica skrev:Skulle jag bli tvungen att skicka räkor... då skulle jag nog göra det med DHL eller UPS, men det kostar ju en del det också.
sting skrev:haha kopierade bara från adressfältet så jag vet ej om det funkar..
http://web.telia.com/~u15505416/
/sting
Jessa skrev:Ska man skicka med DHL så måste man ha ett företag, dom kör inte för privatpersoner.
Vad UPS har för regler när det gäller privatpersoner vet jag derimot inte.
Annaica skrev:Själv skulle jag inte våga skicka något levande med den svenska posten. Hälften av alla paket jag får (oavsett vad det är) är helt mosade. Skulle aldrig skicka ömtåliga saker, och absolut inte levande djur (vilket dessutom är emot postens regler).
Sonja skrev:Den här sidan har legat nere hur länge som helst. Tror inte han håller på längre.
landstrykeren skrev:Sidan funkar fint, men det jävliga är att den inte är optimerad för firefox.
Om du nu ska skicka räkor med posten så packa dom väl. Tråkigt om paketet skulle gå sönder.
sting skrev:tja! Sonja skulle bara säga att jag har hittat tråden på zoopet nu och DU har varit med och skrivit(bara säger det inte för att vara elak eller nåt. + att du inte skrev nåt om det) men det var när abbmick(stavning?) gjorde sitt första räkkar som någon skrev det /sting
ps ber om ursäckt om jag verkade skriva elakt var inte meningen i så fall..
Sonja skrev:Vad är det nu jag har skrivit som inte stämmer? :)
Katharina skrev:Nej, jag har skickat en gång och det gick inte bra, trots att jag hade gjort alla försiktighetsåtgärder med pet, kartong, bubbelplast, varningstext osv.. Jag tror att Postens personal hoppade på paketet för att försäkra sig om att det skulle gå sönder..
Sedan beställde jag medicin och fick hem en uppbruten kartong med bara en av två medicinburkar kvar i och de var intejpade i bubbelplast som var uppbruten.. Så någon snodde en burk fiskmedicin mot Camallanus.. Vad de nu ska med den till?! Men om det hade varit någon intressant så hade jag väl inte fått hem någonting i kartongen!!!!!!!!!!!!!!
Posten klarar inte av att leverera paket.. :(
Annaica skrev:Vad jag vet så är det väl till större delen maskiner som sorterar paket ;)
Men ah, får man hem ett paket, det är öppnat och saker fattas, då skall man ju anmäla det till posten.
sting skrev:ber om ursäkt igen! inte lätt att uttrycka sig rätt på morgonen när man har bråttom till skolan.. Här kommer i alla fall en länk.. http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=106253 mvh sting!
sting skrev:nej nej sonja jag har fort farande inte skrivit att du har skrivit något.. vad jag menade var att du var med och skrev rätt så mycket i den tråden så gå ner på sidan och läs MagicFingers andra in lägg. ber om ursäkt igen om du tyckte att jag riktade mej till dig var inte meningen i så fall/sting