Får man skicka snäckor (physa) med posten eller ska man hellre skicka med bussgods?
Och hur ska man packa dom? Behöver man några dl vatten, eller räcker det med fukt (vikten kommer ju bli mindre om man inte behöver ha så mycket vatten)?
Diwa skrev:går ju iaf 50-100 snäckor per vecka här beroende på stl
sen när de blir mindre än 20-30 i odlingskaren så blir de ju svåra få fatt i :-D
Diwa skrev:har planterat in physa, posthorn och kaneler i två 54 kar plus två petboxar och får ändå inte upp tillräckligt till mina två puffers och tre botior?
Diwa skrev:
:-D så jag tigger fint överallt mutter vilket innebär att det emellanåt kommer en dl snäckor på ett sånt där vitt luddfilter (hatar) och som ska plockas ur och karensas innan de får gå ner till mina dyrgripar
Diwa skrev:fast ska inte klaga för mina puffers käkar frysta räkor och räkmix som komplement men de "ska" ju ha snäckor för tänderna (har inte fått ihop det för de knäcker inte skalen iaf? de tuggar ur snäckans fot bara så får övriga innevånare i karen städa klart sen)bottnen består snart av lika delar snäckskal som grus =)
MrArboc skrev:Varför inte lägga ner luddet i karenskaret - har dom krypit in kan dom krypa ut va?
Om dom inte äter skalen känns det ju ganska meningslöst att mata med snäckor... Sepiaskal skulle kanske vara ett alternativ - dom kan ta en bit om dom behöver.
(Har ingen aning om vad puffers är i fiskvärlden, de enda puffar jag har haft var såna här)