Skickat dotra på rummet

#1 - 1 mars 2007 16:33
För första gången i min dotters liv har hon lyckats reta upp mig till max.
Hon matade hunden med den kvarblivna kycklingen[:(!]
Upp på rummet det bar och jääämarns om jag får se henne här nere på iaf 10 minuter.

Så, var tvungen att spy ur mig lite galla!
#2 - 1 mars 2007 16:36
Får jag fråga vad som var problemet med kycklingen..? [B)]
#3 - 1 mars 2007 16:41
Kycklingben och hundar är ingen bra kombination :)
#4 - 1 mars 2007 16:43
Om det är det värsta hon gjort så ska du nog vara lycklig :)
#5 - 1 mars 2007 16:49
hur gammal är hon?
#6 - 1 mars 2007 16:53
Aha... det klart :) Tänkte mer på om det bara var kycklingkött och tyckte att det kanske var lite lite att blir så arg för :p
#7 - 1 mars 2007 17:50
Häpp - kanske första men troligtvis inte sista gången (fjortis finnes i detta hus ;) )
Hoppas voffsen klarar sig utan men.
#8 - 1 mars 2007 21:02
Dotra är 3 år, jag vet, liten...
Hundar ska inte äta F-ben, ngt inte dotra vet men det var inte bara ben han fick, utan även överblivna kycklingklubbor tänkta som lunch imorrn.

Trots hennes ålder vet hon mkt väl att hunden aldrig ska äta ngt annat än hundmat. Vad som gick åt henne nu vette tusan.

Min ilska gick snabbt över dock och efter så där 15-20 min var både hon och jag glad igen.
#9 - 2 mars 2007 11:00
För er som inte vet det så betyder "Dotra" = dotter. ;)
#10 - 2 mars 2007 11:13
hehe skälla ut ett barn är inte alltid bästa lösningen, men det är det första som ploppar upp i huvvet på en när något händer :P
#11 - 3 mars 2007 21:05
Att skicka sitt barn till sitt rum som straff kanske inte är så lyckat...ett barnarum ska väl inte vara ett rum där man avtjänar av sina straff utan ett rum där det är skoj att vara. Nu råkar jag tycka att man inte ska straffa barn överhuvudtaget (ser det som en kränkning), men det är min och bara min syn på saken.
Hoppas du inte tar åt dig men det finns väl en andledning värför du skriver om detta här.
#12 - 4 mars 2007 12:56
Ja det fanns en anledning... jag ville spy ur mig galla. Jag var irriterad helt enkelt. Och jag är inte det minsta rädd för andras reaktioner.
Att "straffa" sina barn tycker jag är helt okej så länge det inte handlar om misshandel/vanvård.
Man får konsekvenser av sitt handlande helt enkelt. Stor som liten.

Ungarnas rum är en hel övervåning, så hon blev nog inte så lidande i övrigt. Det som tog hårdast var nog att mamma inte gick att blidka på 5 sek.
#13 - 4 mars 2007 15:52
Självklart ska man få tillrättavisa sina barn, annars går det nog snabbt utför. Uppfostran är något väldigt personligt och jag tänker inte komentera lämpligheten i ditt "straff" eftersom jag inte har din erfarenhet med barnet. Tror att föräldern är bäst att avgöra vad som är skäligt straff för sina barn.
#14 - 4 mars 2007 18:45
Måste bara få säga att stänga in sitt barn på rummet en sväng är ett utmärkt sätt att markera vad som är gångbart beteende och inte. De känner sig trygga där, det händer inga farliga och läskiga saker men de får klart för sig att ett visst beteende inte är önskvärt - straffet blir ju att inte få vara med i gemenskapen en kort stund. Sen behöver man ju inte låta dem sitta där i timmar precis, utan bara så de får lugna ner sig. Och man själv också...:D Och alla barn är olika - mitt äldsta barn (11 år) har åkt in i sitt rum kanske totalt 10 ggr, medan mellersta barnet (7 år) har periodvis suttit där säkert 10 ggr/vecka... Hon har å andra sidan haft konstant trotsperiod mellan 2-6 år men börjar lugna ner sig nu, tack och lov. :) Däremot tror jag inte att det är en bra idé att stoppa dem i säng när de gjort nåt dumt - det kan skapa problem kring sömnen.
#15 - 4 mars 2007 22:09
Tintaglia skrev:
Måste bara få säga att stänga in sitt barn på rummet en sväng är ett utmärkt sätt att markera vad som är gångbart beteende och inte. De känner sig trygga där, det händer inga farliga och läskiga saker men de får klart för sig att ett visst beteende inte är önskvärt - straffet blir ju att inte få vara med i gemenskapen en kort stund. Sen behöver man ju inte låta dem sitta där i timmar precis, utan bara så de får lugna ner sig. Och man själv också...:D Och alla barn är olika - mitt äldsta barn (11 år) har åkt in i sitt rum kanske totalt 10 ggr, medan mellersta barnet (7 år) har periodvis suttit där säkert 10 ggr/vecka... Hon har å andra sidan haft konstant trotsperiod mellan 2-6 år men börjar lugna ner sig nu, tack och lov. :) Däremot tror jag inte att det är en bra idé att stoppa dem i säng när de gjort nåt dumt - det kan skapa problem kring sömnen.

Precis, och nu var ju inte det här tänkt som en debatt om barnuppfostran utan en enkel lösning på att få spy ur sig irritation. Det finns alltid ngn som läser och som kan nicka och tänka "hon är inte ensam":D

Jag blir lite smått spänd över meningen "medan mellersta barnet (7 år) har periodvis suttit där säkert 10 ggr/vecka..." dock! Hua, hemska tanke... jag har ju massa år kvar innan dotra lugnar ner sig (antar jag).

Ang rummet så har det ingen dörr... man går bara uppför trappen och så är man mitt i rummet:)
#16 - 4 mars 2007 23:52
qenzo skrev:
Jag blir lite smått spänd över meningen "medan mellersta barnet (7 år) har periodvis suttit där säkert 10 ggr/vecka..." dock! Hua, hemska tanke... jag har ju massa år kvar innan dotra lugnar ner sig (antar jag).

Min mamma påstår att jag kom i trotsåldern och sen kom jag aldrig ur den igen...Fast hon tycker att jag börjar bli riktigt skaplig nu! Jag fyller 33 år nu i mars...:D
#17 - 5 mars 2007 02:47
Åh suck... jag börjar inse vad folk snackar om då de antyder till att tjejer är värre än killar.
Jag har ju haft en liten ängel fram tills typ..nu, då hon börjat svara emot osv.
#18 - 5 mars 2007 07:38
Jag tror inte det är någon större fara - min dotter har varit otroligt provocerande enbart mot mig. Med pappa är hon alltid som en liten solstråle, glad och trevlig och inga som helst problem att ha att göra med. Nästa dag kan hon vara som förbytt, och slåss, spottas, skrika, nypas, sparkas... Bara för att t ex kompisen Simon är sjuk och inte kan komma och leka. Jag ser inte fram emot tonåren kan man säga... :D Men sedan har vi lillasyster som snart är 4 och aldrig har haft en trotsperiod någon gång. Henne går det att resonera med och tala om varför man måste göra si, eller varför man inte kan göra så och hon accepterar det. Gudskelov... Men storasyrran börjar som sagt lugna sig betydligt och är faktiskt riktigt trevlig att ha att göra med nu för tiden. Hon är också mycket känslig för blodsockerfall (dvs hungrig) och många av hennes utbrott kan förklaras av detta. En macka och lugnet infinner sig igen.:)
Men Nitra98 - du som verkar så lugn och välbalanserad..:p
#19 - 5 mars 2007 07:48
Jag ska inte heller lägga mig i andras uppfostran. Men jag känner också att det är bättre att få bort barnen när det börjar att koka över. Alltså "upp på rummet" annars kanske värre saker händer.. Man har ju mer än en gång blivit heltokig :D
Hmm fast nu är mina barn så stora 9 och 12 år och min äldsta börjar på tonårs trotsande.. Då gäller det att hålla sig lugn, ett bråk nu gör bara saker värre..
#20 - 5 mars 2007 12:04
Vad jag menade var att det finns andra sätt att göra ett barn uppmärksammad att den har gjort nåt som inte är bra. Jag vill givetvis inte heller lägga mig i andras barnuppfostran, och har ingen rätt att göra det heller. Tycker givetvis inte att det är allvarligt med att skicka sitt barn på rummet, men VI väljer att inte göra så.
En konflikt går att hantera på flera sätt, vi har valt ett annat, inget mer med det. Jag vill verkligen inte trampa på nåns tår, och om jag gjort det, ursäkta mig.
#21 - 5 mars 2007 12:32
Jo, jag vet "vatten" att det bästa är att förklara för de vad som är fel på ett riktigt pedagogiskt sett. Även försöka vara uppmärksam och vara "ett steg före" barnen. Så försöker vi göra, men tyvärr så kan det "brista" av olika anledningar, stress, trött m.m.
Mitt förra inlägg jag gjorde kanske det låter som jag är en arg och hemsk mamma men jag är faktiskt mycket lugn av mig ;)
Många använder sig av "super-nanny´s" hm straff-stol eller liknande.. Jag vet inte vad som är bäst. Alla gör ju sitt bästa för att ge sina barn rätt uppfostran.
#22 - 5 mars 2007 13:00
Åh, nu blir jag nyfiken diväteoxid - hur gör ni? (OBS jag är inte ironisk, bara vetgirig!) Jag skulle gärna vilja ha lite nya infallsvinklar på hur man handskas med en bindgalen unge som gallskriker och slåss som en vilde... Försöker man prata och förklara gallskriker hon ännu värre och håller för öronen. Man blir desperat...[:-118] Då åker hon in på rummet, får lugna ner sig och sen försöker man vänligt och lugnt förklara igen vad det nu rörde sig om - men då blir hon skogstokig igen... Då väntar man ett par timmar, eller en dag eller två, och försöker sedan ta upp det lite försiktigt igen - och vad händer? Ett nytt raseriutbrott. Suck. Så då blir det en ny vända in på rummet... :( Tills man ger upp och hoppas på att det ska gå och resonera med henne om några år i alla fall... Sådana tillfällen känner man sig som en riktigt genomusel förälder som inte ens kan prata med sina barn. Men så har vi då hennes syskon som är lugna och sansade, jämna i humöret och väldigt enkla att ha att göra med. Vad jag menar är att vissa barn kan man prata och resonera med, medan det helt enkelt inte funkar med andra - där kan det behövas tydliga metoder för att budskapet ska gå in. Och du har absolut inte trampat på mina tår - jag blir bara nyfiken på hur ni gör? :)
Bilagor:
#23 - 5 mars 2007 13:35
Jag har haft (och har) - en av varje! Tösen som är tonåring är och har alltid varit lugnet själv. Nog flyger vi ihop ibland som mamma/tonåring brukar..men brukar kunna resonera oss fram till en lösning. Ibland efter en kort stunds surande från båda håll [:o] .

Sonen däremot (som är 8) är oftast världens snällaste lilla kille han också, men har ett okontrollerbart humör när han väl BLIR arg. Det har alltid varit så tyvärr, ända sedan han gick i blöjor.. Och det är lika jobbigt för honom själv, för han blir nästan okontaktbar. Det går INTE att resonera med honom/prata med honom medans detta pågår. Jag har fått hämta honom på skolan ett antal gånger för han blivit så arg/ledsen att det inte går att nå fram till honom. Varken fröken eller fritidsfröknarna klarar av det! :(

När han var liten försökte jag hålla om honom och lugna honom när det var som värst. Ibland hjälpte det - ibland inte. Då fick han vara på sitt rum med något avledande roligt t.ex musik eller så tog vi fram sina älskade bilar. Ibland hjälpte inte det heller utan bilar kastades i väggen eller på en - och då hjälpte det bara att stänga dörren och låta honom varva ner helt ifred! Om det ska ses som straff kan man ju diskutera, men jag anser inte det.
När han lugnat sig kan man prata med honom - men INTE innan dess.
Ibland tar det flera timmar! Sedan vill han bara prata om det en gång - och inte mer. Vill man diskutera mer senare eller dagen efter är det tvärstopp. Tror han känner det som att man river upp en sårskorpa och det börjar blöda - igen!

Just nu jobbar vi jättemycket med hans humör - för han lider verkligen själv av detta. Han säger att han liksom försvinner in i en annan värld - och tycker det är obehagligt och jättejobbigt när han blir sådär arg..
Han förlorar självkontrollen. Inte så han skadar andra/slåss eller något sådant..men han känner själv att han inte har kontroll varken över sig själv eller situationen!

Sen orkar ju inte en mamma hur mycket somhelst heller..så ibland har det nog hänt att barn självmant sprungit in på rummet och stängt in sig efter diverse bataljer.. Mammamonstret som ibland (väldans sällan) exploderar fram - har HORN [:o]

Tror inte det finns någon tumregel för hur man ska göra, utan allt är beroende på vad man har för sorts barn - och vad som fungerar.
Alla barn är ju olika och bör kanske fostras därefter :p

Jag vet inte hur andra ska göra..har fullt upp med mina egna ;)
Men det är skönt ibland att vräka ur sig och känna att man inte är ensam..
Ellerhur qenzo?
#24 - 5 mars 2007 15:42
Hm, intresant. Kanske barn är som fiskar, individer! Inte mer än två i samma tank och inte tillsammans med större fiskar mm :)
#25 - 5 mars 2007 15:46
Hm, intresant. Kanske barn är som fiskar, individer! Inte mer än två i samma tank och inte tillsammans med större fiskar mm :)

Hmm jag har hört att man ska fostra barnen som hunden och tvärt om.. men inte som fiskarna.. Eller jämfört barnen med fiskar :D
#26 - 5 mars 2007 17:55
solbacka skrev:
Hmm jag har hört att man ska fostra barnen som hunden och tvärt om.. men inte som fiskarna.. Eller jämfört barnen med fiskar :D

Ibland är de ju som kampfiskhannar...går ej att ha 2 i samma rum/tank :D
#27 - 5 mars 2007 18:02
Eller som två eldstjärtar? :D
#28 - 5 mars 2007 19:39
Healena skrev:
Jag har haft (och har) - en av varje! Tösen som är tonåring är och har alltid varit lugnet själv. Nog flyger vi ihop ibland som mamma/tonåring brukar..men brukar kunna resonera oss fram till en lösning. Ibland efter en kort stunds surande från båda håll [:o] .

[COLOR=red]:D [/COLOR]

Sonen däremot (som är 8) är oftast världens snällaste lilla kille han också, men har ett okontrollerbart humör när han väl BLIR arg. Det har alltid varit så tyvärr, ända sedan han gick i blöjor.. Och det är lika jobbigt för honom själv, för han blir nästan okontaktbar. Det går INTE att resonera med honom/prata med honom medans detta pågår. Jag har fått hämta honom på skolan ett antal gånger för han blivit så arg/ledsen att det inte går att nå fram till honom. Varken fröken eller fritidsfröknarna klarar av det! :(

[COLOR=red]Vet du, att jag har samma problem med min son, men det hela började urarta då han fick byta skola (jag flyttade till en annan församling). Vi har dock fått en oerhörd hjälp av BUP (aggressionshantering). Vi har inte behövt hämta honom på skolan dock men det händer på tok för ofta att det urartar i bråk, skrik och slagsmål.[/COLOR]

När han var liten försökte jag hålla om honom och lugna honom när det var som värst. Ibland hjälpte det - ibland inte. Då fick han vara på sitt rum med något avledande roligt t.ex musik eller så tog vi fram sina älskade bilar. Ibland hjälpte inte det heller utan bilar kastades i väggen eller på en - och då hjälpte det bara att stänga dörren och låta honom varva ner helt ifred! Om det ska ses som straff kan man ju diskutera, men jag anser inte det.

När han lugnat sig kan man prata med honom - men INTE innan dess.

Ibland tar det flera timmar! Sedan vill han bara prata om det en gång - och inte mer. Vill man diskutera mer senare eller dagen efter är det tvärstopp. Tror han känner det som att man river upp en sårskorpa och det börjar blöda - igen!

[COLOR=red]Det är skittufft att inte kunna, ens lugnt och stilla, försöka lösa de problem man råkat ut för med sina barn. Min son har blivit mkt bättre hemma, men det händer ju att han blir aparg och vräker ur sig saker han senare ångrar djupt.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Även han vill inte prata om vad som hänt, utan svarar ofta "jag vill inte prata om det" men det blir iaf bättre och bättre på hemmafronten![/COLOR]

[COLOR=#ff0000][/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Jag har fått rådet att låta honom vara så länge han är upprörd, sedan ta det då allt lugnat sig och då inte pressa med att han SKA berätta, utan istället tala om hur JAG mår och känner efter ngt hänt.[/COLOR]

Just nu jobbar vi jättemycket med hans humör - för han lider verkligen själv av detta. Han säger att han liksom försvinner in i en annan värld - och tycker det är obehagligt och jättejobbigt när han blir sådär arg..

Han förlorar självkontrollen. Inte så han skadar andra/slåss eller något sådant..men han känner själv att han inte har kontroll varken över sig själv eller situationen!

[COLOR=red]Exakt samma med min son. Han säger att han inte kan kontrollera sig när han blir så himla himla arg.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Jag har haft problem med mig själv som förälder. Vad har jag gjort för fel liksom? Är jag värdelös på att fostra mina barn.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Där har BUP varit en trygg axel att gråta ut hos. Jag har inte gjort ngt fel![/COLOR]

Sen orkar ju inte en mamma hur mycket somhelst heller..så ibland har det nog hänt att barn självmant sprungit in på rummet och stängt in sig efter diverse bataljer.. Mammamonstret som ibland (väldans sällan) exploderar fram - har HORN [:o]

[COLOR=red]Precis. Jag har fått ett betydligt bättre tålamod (tack vare BUP) men visst händer det att efter en dags tjafsande om minsta lilla grej, att jag går i taket.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Jag tar då ofta min tillflyktsort verandan i besittning, där en underbar cigg blir lugnet. Sedan tar jag tag i problemet så gott det går.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Det hjälper ju tyvärr inte att man blir arg heller, oftast får man bara en ÄN värre reaktion.[/COLOR]

Tror inte det finns någon tumregel för hur man ska göra, utan allt är beroende på vad man har för sorts barn - och vad som fungerar.

Alla barn är ju olika och bör kanske fostras därefter :p

[COLOR=red]Ja det är ju så.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Jag har ju haft det lättsamt egentligen för sonen har varit rent underbar hela sin uppväxt, fram till för ett par år sedan.[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Dotra däremot har från start varit framåt och otroligt nyfiken, och därmed även försatt sig i situationer där mamma surnar till. [/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Nu låter det kanske som jag surnar för minsta lilla grej, men så är givetsvis inte fallet. Barn lär sig av att vara nyfiken, men när hon nu klev in i en nej-period så blev det med ens svårare :)[/COLOR]

Jag vet inte hur andra ska göra..har fullt upp med mina egna ;)

Men det är skönt ibland att vräka ur sig och känna att man inte är ensam..

Ellerhur qenzo?

[COLOR=red]Ja verkligen. Även jag struntar i hur andra gör med sina barn, så länge inte barnen som sagt blir rent vanvårdade eller misshandlade fysiskt/psykiskt.[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Det var exakt som du säger... Jag ville bara vråka ur mig irritationen över dotras tilltag.[/COLOR]
[COLOR=#ff0000][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Iofs tycker jag att trådar likt dessa kan vara bra att surra i också. För ibland är det otroligt skönt att läsa om andra som har liknande problem, och i efterhand skratta gott åt det ungar faktiskt kan hitta på![/COLOR]
#29 - 5 mars 2007 20:49
Barn är som sagt individer och det behövs säkert lite olika metoder för att nå fram till dem. Viktigast är i alla fall att man ger dem en kram ibland, läser en saga och rent allmänt låter dem förstå att de är älskade.

Det vet jag ju att alla här gör. Men känner ni igen er i det här?: På krogen, akvarieklubben, dagis eller var som helst stöter man på ett riktigt svin (av vilken ålder eller kön som helst). Man blir skitarg och tänker att den j---ln borde ha en propp så att han/hon lär sig veta hut! När man sansat sig inser man att individen ifråga, i synnerhet om denne är vuxen, har fått åtskilligt med proppar - men inga kramar..

Har en kompis som är sk speciallärare han säger att massor av hans elever aldrig hört en saga!
#30 - 5 mars 2007 21:28
Tintaglia:
Vi har en dotter som blir snart 3år och en son på 8mån (inte så mycket konflikter med han...än!).

Vid en konflikt så löser vi det hela genom att prata om det, men det går ju inte alltid utan det blir gråt och ilska. Men då får hon göra det och det slutar nästan alltid med att hon gråter ut i våran famn. Detta låter lätt...vilket det inte alltid är. Men vi finns där alltid för henne om hon vill. Och till slut så vill hon i famnen och vill bli tröstad av oss.

Våra barn ska få uttrycka sina känslor öppet utan att vara oroliga att själva känslomässiga biten ska vara nåt dåligt eller förbjudet. Man får vara ledsen, arg, besviken osv. Det är ju vi själva ibland också. Och efteråt så berättar vi värför vi blev arga på henne och att även hon får berätta hur hon känner. Och det viktigaste, att förlåta och gå vidare. Vi tänker att vi behandlar våra barn som vi själva vill bli behandlade. Och även när vi känner att vi kanske varit onödigt hårda med henne och hon inte reagerat så hårt, så har vi sagt förlåt och att erkännt att VI gjort fel denna gång. Så hon inser att vi kan också göra fel.

Detta är lite kort hur vi sköter konflikter hemma.
Det finns något som kallas "nära föräldraskap" eller "attachment parenting" som vi känner att vi passar in, inte på alla punkter men på många sätt. Vad det innebär, kan ni hitta på nätet.
#31 - 5 mars 2007 22:02
Piscator skrev:
Det vet jag ju att alla här gör. Men känner ni igen er i det här?: På krogen, akvarieklubben, dagis eller var som helst stöter man på ett riktigt svin (av vilken ålder eller kön som helst). Man blir skitarg och tänker att den j---ln borde ha en propp så att han/hon lär sig veta hut! När man sansat sig inser man att individen ifråga, i synnerhet om denne är vuxen, har fått åtskilligt med proppar - men inga kramar..

- Det kramas för lite här i världen! Vår familj är väldigt "fysisk" & kramar allt och alla i tid och otid :D :p . Och tur är nog det..man kan aldrig kramas för lite!

- Så *[COLOR=purple]KRAM[/COLOR]* på er alla :p

Läsa sagor för barn - är ju helt underbart!!
Det har vi alltid gjort som avslutning på dagen - dagens mysstund :)
Ja..inte längre nu för fjortonåringen då..

Och visst har jag funderat på att ta hjälp utifrån om vi ej klarar att hjälpa sonen själva. Alla känslor ska ju vara tillåtna, och ilska kan ibland vara bra t.om. om den "används på rätt sätt". Men att ej kunna hantera den - jättejobbigt!
#32 - 6 mars 2007 14:54
Diväteoxid (och alla andra): nu har jag läst om attachment parenting - och vad glad och förvånad jag blev! Tänk att det finns ett namn på något som vi har praktiserat här hemma och som man kan tycka vore helt naturligt egentligen!
Vi har alltid sovit med våra barn i sängen (trångt och mysigt), ammat drygt ett år, burit mycket och långt upp i åren, kramat och pussat mycket, talat om flera gånger om dagen att vi älskar dem, läst sagor till ögonen gått i kors, legat hos dem (och sjungit o läst) tills de har somnat på kvällen, låtit dem somna/sova i famnen, pratat mycket med dem etc... Till dagisfröknars och svärmors stora förskräckelse - usch vad vi har SKÄMT BORT dem!! Barn ska väl kunna somna själv! Och tänk att bära en 3-åring bara för att hon är lite trött efter dagis!
Jobbigt med dessa åsikter med första barnet då man är osäker ändå, men ju fler barn vi fått desto säkrare har vi blivit på att det är rätt. De är helt ostressade, sover gott om nätterna, har aldrig mardrömmar, kramiga och vill ha kroppskontakt, helt okomplicerade vid maten etc.
Därmed inte sagt att jag vill pracka på alla andra detta, alla måste ju få göra som de vill förstås.
#33 - 6 mars 2007 15:25
Jag har inte läst om "attachment parenting" men vi har också t.ex. låtit barnen sova hos oss. Även burit och legat hos de när de skulle sova.. och oj vad skit man fick för det :D Jag har inte heller låtit mina barn ligga och skrika för det skulle har gjort så ont i mamma-hjärtat.

Men jag har endå blivit arg på de ibland, och de har åkt upp på rummet då ;)
#34 - 8 mars 2007 13:16
Det är skitsvårt med barnuppfostran. Jag försöker att förklara varför man inte får t.ex hänga i gardinerna, eller kasta mat på golvet. Och nu tycker jag att han är tillräckligt gammal för att hjälpa till att städa/ordna upp efter sina hyss. Då brukar han förstå.
Arg blir jag väl ibland som alla andra, och det måste man få bli ibland.

Annons