Skilnad på akvarium??

#1 - 25 mars 2003 11:00
Hej hej

Är det nån skillnad på ett helglasakvarium och ett akvarium med aluminiumram? jag tycker det ser säkrare ut med aluminiumram på..

Mats
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 25 mars 2003 11:03
Visst har aluminiumramen en mindre säkerhetsfunktion, men helglasakvarierna kompenserar detta genom att ha lite mer lister. Så ur säkerhetssynspunkt spelar det ingen roll.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 25 mars 2003 12:17
Ok, tackar för svaret..

Mats
#4 - 26 mars 2003 11:44
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Visst har aluminiumramen en mindre säkerhetsfunktion, men helglasakvarierna kompenserar detta genom att ha lite mer lister. Så ur säkerhetssynspunkt spelar det ingen roll.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jaha, det hade jag inte en susning om. Jag trodde det var en ren utseendegrej. Visserligen är ju aluminiumramen ett visst skydd mot stötar i hörnen. Men den har alltså en stärkande funktion?

mvh
/Jerka R
www.jerka.nu
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 26 mars 2003 12:38
"Men den har alltså en stärkande funktion?"
Mittstaget som är popnitat fyller samma funktion som en glaslist för på ett helglas.
Akvaristiska hälsningar
KJell
#6 - 26 mars 2003 14:37
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
"Men den har alltså en stärkande funktion?"
Mittstaget som är popnitat fyller samma funktion som en glaslist för på ett helglas.
Akvaristiska hälsningar
KJell

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Man lär sig något nytt varje dag, tack

mvh
/Jerka R
www.jerka.nu

Annons