Katharina skrev:
Det viktiga, tycker jag, är att poängtera att det här tror jag. Jag är inget proffs men så här tror/tycker/erfar jag. [:-174]
ansjo skrev:Det kan jag hålla med om, men det är inte alla som kan skriva de orden.
Jag kan bara gå till mig själv, jag har ändå hållt på med akvarium i över 30 år och något borde man kanske lärt sigunder tiden.
Ger man ett råd som man fått lära sig själv en gång i tiden den hårda vägen, och någon svarar lite tvärtom blir man lite trött för man vet vad som kommer att hända. Sedan tar det ett par veckor så kommer frågan igen, fast med ytterligare händelser som kanske inte direkt hjälper frågeställaren utan det har bara ytterligare krånglat till saker och ting.
Men skriver de däremot ord såsom tror, kanske, vet inte 100%, osv är det en helt annan sak och då håller jag med dig.
Olof Loklint skrev:- Självklart skall man inte skriva att man vet om man inte vet eller påstå saker som inte är grundade på fakta! Men man skall inte behöva vara rädd att skriva eller tycka fel. Ungefär så tänkte jag mig det hela. Att man redovisar "så här gjorde jag" eller " så här tycker jag" och då gick det bra...eller dåligt! Allt detta skall man kunna göra utan att andra skall behöva gå i taket för att de tycker man är infantil,obildad,korkad, eller att det redan har skrivits i annan tråd! Tycker någon att man är fel ute är det trevligt om man får en korrigering i rätt riktning utan att för den skull behöva mötas av ironiska kommentarer eller andra typer av "påhopp"! Nu har jag inte blivit påhoppad eller ironiserad över men i alla fall. (Jag kommer säkert skriva något dumt i framtiden) Jag gillar som sagt att vara i detta forum och har redan tagit till mig en himla massa bra saker. Det är lite det jag vill poängtera - att ett forum är bra - även om man har fel :)