Skriva ut egen bakgrund

#1 - 1 juli 2007 22:04
Hej
Jag har en A3 skrivare och jag har skrivit ut två st A3 papper och satt som bakgrund på mitt 250L Se bild.
Nu vill jag även göra det till mina nyinköpta akvarier.
Jag undrar om det är någon som har någon passande bild (som jag skulle kunna få använda mig av).. den jag har på mitt 250L har jag tagit själv i rabatten ang detta med copylagar.

Eliza
#2 - 1 juli 2007 22:17
Vad är det för slags foto du är ute efter?
#3 - 1 juli 2007 22:30
ansjo skrev:
Vad är det för slags foto du är ute efter?

Ja du... om jag det visste... hmm.. nått som passar sällskapsfiskar, cyklider om det kan hjälpa dig något... jag har sand som botten. har inget specefikt tema... vill bara ha ett trivsamt akvarium. :)

Vad är det som gör att fiskar na syns bra? Någon spec. färg?

Eliza
#4 - 2 juli 2007 07:15
Själv föredrar jag enfägat svart som bakrund om man inte har en bakgrund typ BTN.
Med för mycket "plotter" i bakgrunden, tex bild på akvarieväxter, tar man oftast bort fokusen på fiskarna och inredningen i karet.
#5 - 2 juli 2007 08:29
Eller så har du så mycket växter så den inte syns;)!

Håller med heeke där, en enfärgad ser oftast snyggast ut. Jag har en mörkblå som bara sitter löst på bakrutan och den går nästan i svart då den inte sitter kloss an rutan.
Varför inte gå ut i naturen och leta efter lämpliga motiv, tex stenbrott, sandstrand, å-brink eller liknande.

Om du tittar in på min zoon finns det en del kort och är det något som passar dig där så är det bara att skicka PM så får du originalet.
#6 - 2 juli 2007 08:59
ansjo skrev:
Eller så har du så mycket växter så den inte syns;)!

Håller med heeke där, en enfärgad ser oftast snyggast ut. Jag har en mörkblå som bara sitter löst på bakrutan och den går nästan i svart då den inte sitter kloss an rutan.

Varför inte gå ut i naturen och leta efter lämpliga motiv, tex stenbrott, sandstrand, å-brink eller liknande.

Om du tittar in på min zoon finns det en del kort och är det något som passar dig där så är det bara att skicka PM så får du originalet.

Vad tror ni om denna?
Lägger in en till nedan som jag hittat i mitt arkiv.
De är tagna utanför mitt vardagsrum.

Eliza
#7 - 2 juli 2007 09:04
En väldigt snygg bild, men om den passar till bakgrunden av ett akvarium? Kanske....
Prova vet jag!
#8 - 2 juli 2007 09:05
Visst är det snyggt, men passar det verkligen som bakgrund i ett akvarium? Själv tycker jag det blir lite märkligt. Det ska väl helst se ut som något fiskarna skulel ha haft som bakgrund i det i vilda? Men det är förstås en smaksak. Håller med ansjo om att riktiga växter är den bästa "bakgrunden".
#9 - 2 juli 2007 09:05
oj nu skrev vi nästan samtidigt :)
#10 - 2 juli 2007 09:07
Pazappa skrev:
oj nu skrev vi nästan samtidigt :)

Två själar samma tanke:p!
#11 - 2 juli 2007 09:09
heeke skrev:
Själv föredrar jag enfägat svart som bakrund om man inte har en bakgrund typ BTN.

Med för mycket "plotter" i bakgrunden, tex bild på akvarieväxter, tar man oftast bort fokusen på fiskarna och inredningen i karet.

Någon av dessa då?
En med skärpa över hela och en med fokus på växtligheten ?

Eliza
#12 - 2 juli 2007 11:05
Du har intressanta ideer, växtbilder går bort för mig. Jag har en bakgrund med gråa stenar låter tråkigt kanske men är faktiskt snyggt;)

/lmo
#13 - 2 juli 2007 11:30
Oftast är enkla bakgrunder snyggast. Bara svart eller några färger som mörkblått med en dragning åt ljusblått eller så...,
#14 - 2 juli 2007 17:12
chessman skrev:
Någon av dessa då?

En med skärpa över hela och en med fokus på växtligheten ?

Eliza

Kul tanke! Jag skulle testa den med fokus på växtligheten, alltså den till höger. Det är ju alltid värt ett försök! :)
#15 - 2 juli 2007 17:21
Jag skulle tycka att det kändes konstigt att se något som egentligen borde vara över ytan under vatten. Men det är en smaksak :)
#16 - 2 juli 2007 17:23
morrhoppa skrev:
Jag skulle tycka att det kändes konstigt att se något som egentligen borde vara över ytan under vatten. Men det är en smaksak :)

jo då du har helt rätt... men det var vad jag hade i mitt arkiv just nu som hade nått med vatten att göra... :)
Får ta mig i kragen och ut och fotografera lite växter.

Eliza
#17 - 2 juli 2007 21:34
jag tyckar at bilder på bergväggar är rätt så häftiga om man nu ska ha något annat än en enfärgad bild. det ser naturligt ut, fiskarnas färger syns bra och den stjäl inte fokus ;)
Guest
#18 - 2 juli 2007 22:07
Denna gjorde jag i våras, Det är samma växter som är klonade om o om igen, lite filter, lite skuggor o olika storlekar. Delade upp den i APSCS i tre delar innan utskrift. Kanske ett tips?
Tyckte resultatet blev bra, inte för mycket, o ganska diskret...
http://user.tninet.se/~xnc826k/AkvarieBakgrund3.jpg
#19 - 2 juli 2007 22:10
Den såg riktigt bra ut, gillar den blå färgen på vattnet eller vad man ska kalla det. Hur ser karet ut med denna bakgrund IRL?
Guest
#20 - 2 juli 2007 22:25
Har tyvärr ingen bild på det, då karet är sålt.
Men det blev bra. (Om man nu vågar skriva det utan att låta skrytig)
Jag ville ha en bakgrund som det var djup i, men som inte var så synlig.
Djupet fixade jag med att först lägga två filter på en marinblå bakgrund.
Mitt tips är att själv göra en bakgrund, och att använda diskreta mörka växter eller föremål på den.
Det är kul samt den blir sin egna!!
#21 - 3 juli 2007 07:48
Anettejt skrev:
Har tyvärr ingen bild på det, då karet är sålt.

Men det blev bra. (Om man nu vågar skriva det utan att låta skrytig)

Jag ville ha en bakgrund som det var djup i, men som inte var så synlig.

Djupet fixade jag med att först lägga två filter på en marinblå bakgrund.

Mitt tips är att själv göra en bakgrund, och att använda diskreta mörka växter eller föremål på den.

Det är kul samt den blir sin egna!!

Hjälp vad läckert... hade jag haft tid skulle jag ha satt mig ner och testat... eftersom jag älskar att leka i PS men nu tar jag den lätta vägen och frågar dig om jag kan få använda mig av din bild? får jag? hör av dig isåfall. Eliza
Bilagor:
Guest
#22 - 3 juli 2007 14:30
Jo det kan du väl få.
Måtten är 5050X2700. Bilden är på 3,66 MB.
Bäst blir väl att maila den?

Annons