skulle du våga?

#1 - 30 augusti 2009 20:07
Skulle du våga:
1. Bli täckt av bin, så man får en Bi-kostym
2. Ha en skorpion i munnen (och sen tejpa igen munnen med silver tejp)
3. Eller simma i ett akvarium med elektrisk ålar

Man måste välja en av dessa tre.
Guest
#2 - 30 augusti 2009 20:19
3an kan ja tänka mig, men då ska ja fan få en bra belöning..
#3 - 30 augusti 2009 20:28
Någon som just sett One way out? :p
#4 - 30 augusti 2009 21:13
3an är självklar för mig:)
#5 - 31 augusti 2009 00:39
Absolut inte trean iaf. Har för mig att när de är stora så kan dem ladda ur ganska rejält. Finns det inte en chans att man drunknar då? En skorpion (kungsskorpion handlade det om i programmet) är att föredra, om man inte är allergisk.
#6 - 31 augusti 2009 08:21
Jupp såg just programmet och undrade om det finns folk som skulle väga sig på en sån grej! Helt sjukt och onödigt.
Till mitt försvar så hade jag tv-n igång och sambon satt och tittade på programmet. ;)
#7 - 31 augusti 2009 08:26
Bli täckt av bin med bikostym är väl helsäkert?
Jag är den som aldrig tar några risker så det får isf bli den ;)
#8 - 31 augusti 2009 08:33
jag hade nog oxå valt 1:an....
3:an verkar kunna bli livsfarligt och 2:an, visst kejsarkorpion (tror det var den du menade) är inte giftigare än en geting om du inte är allergisk MEN det gör jävulskt ont att bli stucken!
Har haft två st en gång i tiden och även om jag aldrig själv lyckades bli stucken men fick jag höra att killen som köpte dom blev stucken och fick åka ambulans och få morfin bara för smärtan....så visst, håller den sig bara lugn och fin så är det nog ingen fara, men få för guds skull inte panik!
Kan man inte bara välja att inte vara med i programmet? :D
#9 - 31 augusti 2009 09:01
Hahaha!
Tror man kan välja att inte vara med i programmet, VARIFRÅN får man alla dumma ideer??
#10 - 31 augusti 2009 09:28
Bidräckten kan man bli stungen igenom. Man använder bara en sån så att bina kan få grepp och sitta på en.
#11 - 31 augusti 2009 09:30
Ska man välja en får det bli skorpionen....
#12 - 31 augusti 2009 10:33
bi-kostym i detta fallet innebär väll att det är själva bina som blir "kostymen" ? =P
hade nog tagit 1 an
Guest
#13 - 31 augusti 2009 12:45
Aldrig skorpion, fatta o bli biten i munnen fifan. En stöt är ingenting.. Har fått många sånna..
#14 - 31 augusti 2009 12:49
Narii skrev:
Aldrig skorpion, fatta o bli biten i munnen fifan. En stöt är ingenting.. Har fått många sånna..

"Elektriska ålar i ett akvarium" Tänk dig då att få massa stötar (kanske inte så sannolikt - men vi antar ju det med tanke på tråden) under vattnet? Akvariet lär väl vara stort då dessa ålar inte blir små.
#15 - 31 augusti 2009 12:56
Darrålen kan alstra en spänning på uppemot 500 Volt med en strömstyrka på 1 Ampere (500 Watt).

Njä, det där låter ju inte så jätteskönt, så fastän att jag är grymt allergisk så hade jag nog trots allt valt bi-kostymen!
#16 - 31 augusti 2009 13:06
Kanske skorpionen - har för mig att ju större klor de har ju mindre gifiga är de (och tvärtom)
#17 - 31 augusti 2009 13:12
rödtoppen skrev:
Kanske skorpionen - har för mig att ju större klor de har ju mindre gifiga är de (och tvärtom)

Stämmer, men själva sticket från en skorpion gör i vilket fall som helst väldigt ont, och sticket från en kejsarskorpion kan kräva att man får uppsöka läkare för att få morfin mot smärtan.
#18 - 31 augusti 2009 13:19
garjzla skrev:
Stämmer, men själva sticket från en skorpion gör i vilket fall som helst väldigt ont, och sticket från en kejsarskorpion kan kräva att man får uppsöka läkare för att få morfin mot smärtan.

hehe- står ju att man ska ha den i munnen inte att den måste leva när man tar ut den igen, man kanske kan bita ihjäl den snabbt :d

Nä, tycker alla alternativ låter minst sagt obehagliga [:o]
#19 - 31 augusti 2009 16:09
Det som ingen har tänkt på när det gäller skorpionen är att de har KLOR! och de nyper en rejält! De nyper innan de sticker en.
#20 - 31 augusti 2009 19:15
Galna förslag! Ettan om jag måste välja men...
#21 - 31 augusti 2009 23:52
Nubi skrev:
Det som ingen har tänkt på när det gäller skorpionen är att de har KLOR! och de nyper en rejält! De nyper innan de sticker en.

Nej, för ingen vet ju att skorpioner har klor? :p Smärtan kan man stå ut med, men bieffekterna efter att bli bistucken (hehehe) lät inte heller så trevliga. Feber och illamående i flera dagar. Med elektriska ålarna riskerar man ju dessutom sitt liv.
Guest
#22 - 31 augusti 2009 23:58
Nubi skrev:

Man måste välja en av dessa tre.

Varför? [}:)]
#23 - 1 september 2009 08:29
Anettejt skrev:
Varför? [}:)]

Man bara måste ;)
#24 - 1 september 2009 08:53
Har man som jag haft bin i 20 år så är valet lätt men jag tycker att bina ska jobba med nektarinsamling och inte leka kostym;) Fast, det finns bin man inte kan göra så med, det är den varianten som flyget med gadden först.
Elålen med 1 amp, det är ju dödligt. Man räknar att gränsen för vad hjärtat tål är 0,08 amp ...
#25 - 1 september 2009 09:03
Har fått en "kyss" av en elektrisk ål i skolan. Vi visste mycket väl att han kunde ge ifrån sig elstötar och han var mkt van vid att man höll på i hans akvarium.
Han gav mig en rejäl kyss när jag höll på skulle flytta på ett par växter. Tänkte inte på att han låg så nära...

Vår lärare sa "-ja men det där var ju inte farligt, han gav dig bara en liten kyss".

Hela armen var bortdomnad i en vecka. Stöten påminde mig om när man kommer åt ett elstaket, typ den man har runt ridhagen.... fast ett par gånger starkare.

Bara tanken av att det "bara" var en kyss är lite läskigt. Tänk om Ålen var på hångelhumör :S
#26 - 1 september 2009 13:23
Jag är en rebell och väljer.. *tamtadadam* inget! :p
Guest
#27 - 1 september 2009 13:25
Jina skrev:
Jag är en rebell och väljer.. *tamtadadam* inget! :p

Då är vi två! :d

Måste är inget för mig heller...
#28 - 1 september 2009 14:30
Nja, en skorpion och en större skorpion, JAG :d vill säga, den hade blivit en mumsbit, läs med ironi, he, he.
Nä, bina skulle bli för min del.
#29 - 2 september 2009 12:36
Skulle det vara bin dräkt eller klänning ;)
#30 - 3 september 2009 16:34
Bikostymen
#31 - 5 september 2009 10:39
tror nog jag skulle ta scorpionen
#32 - 5 september 2009 10:40
jsg är alergisk mot bin kan dö
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 5 september 2009 11:03
flygrc skrev:
Elålen med 1 amp, det är ju dödligt. Man räknar att gränsen för vad hjärtat tål är 0,08 amp ...

Nja, dödlig är den väl inte direk. Jag hade en gång en rätt stor elål (60 cm) i min affär och en dag bestämde jag mig för att testa. Jag stack blixtsnabbt ner handen i akvariet och tog i den - jag höll inte kvar så länge om man säger så[:o]

"Kyssen" man fick var väl ungefär samma som man får när man skär av en elsladd där elen fortfarande är på - vilket väl de flesta (åtminstone såna som gilla DIY) har gjort någon gång.
Man "hoppar, flyger" någon meter bakåt och arnmen domnar bort lite.
Inget att rekommendera, men inte dödligt om man inte har dåligt hjärta.
#34 - 5 september 2009 13:26
Nja, dödlig är den väl inte direk. Jag hade en gång en rätt stor elål (60 cm) i min affär och en dag bestämde jag mig för att testa. Jag stack blixtsnabbt ner handen i akvariet och tog i den - jag höll inte kvar så länge om man säger så[:o]

"Kyssen" man fick var väl ungefär samma som man får när man skär av en elsladd där elen fortfarande är på - vilket väl de flesta (åtminstone såna som gilla DIY) har gjort någon gång.

cooolt
#35 - 5 september 2009 13:40
vargunge skrev:
jsg är alergisk mot bin kan dö

Du finns hyposensibilisering( eller hur det nu stavades) jag har själv gått igenom sådan just pga samma orsak.
#36 - 5 september 2009 13:46
flygrc skrev:
Du finns hyposensibilisering( eller hur det nu stavades) jag har själv gått igenom sådan just pga samma orsak.

mm okej
#37 - 5 september 2009 13:50

Sådant handlar inte om dåligt hjärta, även det friskaste hjärtat lägger av vid de strömmarna. Hela grejen går ut på hur strömmen går i kroppen.
Så bara för någon överlevt tex "230V" så har rätt så många dött med. Det finns även flera exempel på att döden inträffat under sömnen senare pga hjärtats rytm ändrats.
#38 - 21 november 2009 09:29
Skulle du våga Äta rutten ägg eller bli skjuten av en electrisk pistol?
Bli skjuten av pistolen väljer jag!
#39 - 21 november 2009 09:39
Bli skjuten, självklart!...

Äta ruttet ägg..[xx(]:eek:[:-27][:-63]
#40 - 21 november 2009 09:39
hihi :) mmmm helst ett ägg som är 20 år gammal oxå
#41 - 21 november 2009 14:40
elpistol alla poliser i usa som använder en sådan måste bli skjuta av en för att få använda sådana
#42 - 21 november 2009 17:33
Yes, yes mkt riktigt.
Men skulle du välja elpistol eller rutten ägg ;)
#43 - 22 november 2009 11:06
Nubi skrev:
Yes, yes mkt riktigt.

Men skulle du välja elpistol eller rutten ägg ;)

elpistol det gör fruktansvärt ont men jag skulle vilja testa ändå
#44 - 12 januari 2010 22:28
elpistol eller pepparspray??
-Elpistol Lätt!
#45 - 13 januari 2010 06:13
Nubi skrev:
elpistol eller pepparspray??

-Elpistol Lätt!

Pepparspray har jag av misstag testat, men skulle verkligen vilja prova en elpistol, hört att det inte ska göra så ont utan mer att man bara försvinner in i dimma sjukt fort.
#46 - 13 januari 2010 07:08
elpistol
#47 - 13 januari 2010 08:33
Vilka j%¤a frågor.
Jag äter mig hellre själv mätt än att jag ser mina barn svälta.
#48 - 13 januari 2010 13:50
Marnat skrev:
Pepparspray har jag av misstag testat, men skulle verkligen vilja prova en elpistol, hört att det inte ska göra så ont utan mer att man bara försvinner in i dimma sjukt fort.

Hur lyckas man av misstag bli pepprad?? försvinner det efter en stund så som lök gör, eller sitter det inne 24h?
#49 - 13 januari 2010 15:32
Tycker 1an.. såvida min inte är allergisk mot dem :P
#50 - 13 januari 2010 17:55
*Bin

*Elpistol

*Elpistol
#51 - 13 januari 2010 19:09
jobbit att bli skjuten med elpistol när man har massa bin på sej... dom lär ju bli riktigt arga av kyssen och då är är du stucken som ett durkslag.. och sen en till kyss på de.. nää!

Jag väjer nog ägget, förutsatt att det är värpt på långfredagen
(enligt myten ruttar inte lågfredags värpta ägg;))
#52 - 13 januari 2010 19:32
karrokaja skrev:
jobbit att bli skjuten med elpistol när man har massa bin på sej... dom lär ju bli riktigt arga av kyssen och då är är du stucken som ett durkslag.. och sen en till kyss på de.. nää!

Åååh nej, sådan action vill jag inte ha. Det jag menade var:

1. Bli täckt av bin, så man får en Bi-kostym
2. Ha en skorpion i munnen (och sen tejpa igen munnen med silver tejp)
3. Eller simma i ett akvarium med elektrisk ålar
*Bin

El-pistol eller pepparspray?
*El-pistol

El-pistol eller ruttet ägg?
*El-pistol
#53 - 14 januari 2010 09:51
Vilken kroppsdel skulle ni kunna tänka er att göra er av med??
#54 - 14 januari 2010 09:58
Fritt val? Då säger jag en lill-tå. :D
#55 - 14 januari 2010 16:44
sorry, datorn dog tidigare idag.....jag kompleterar,

Vilken kroppsdel skulle ni kunna tänka er att göra er av med och äta upp! :D

me -----> Öronsnibbe :D (heter det så??)
#56 - 14 januari 2010 17:02
Nubi skrev:
sorry, datorn dog tidigare idag.....jag kompleterar,

Vilken kroppsdel skulle ni kunna tänka er att göra er av med och äta upp! :D

me -----> Öronsnibbe :D (heter det så??)

Får nog hålla med dig där Nubi, öronsnibb. :d
#57 - 14 januari 2010 18:54
Ni e ju fan inte kloka :p

How about..
Få en skorpion i munnen, bli täckt av bin, detta medan man är stående på en planka och blir nersprejad och elskjuten, så att man krampar ihop och ramlar ner i en pöl med ålar?
[:-29]
#58 - 14 januari 2010 19:25
danne0301 skrev:
Ni e ju fan inte kloka :p

How about..

Få en skorpion i munnen, bli täckt av bin, detta medan man är stående på en planka och blir nersprejad och elskjuten, så att man krampar ihop och ramlar ner i en pöl med ålar?

[:-29]

Det var ju inte ens fler alternativ...bara ett...
Jag skulle kunna tänka mig kejsarskorpion i munnen och täckt med bin, men inte att bli nerprejad och skjuten. då dör man ju :p
#59 - 14 januari 2010 19:25
DjTommy skrev:
Får nog hålla med dig där Nubi, öronsnibb. :d

Ja det man ju leva utan, har man långt hår kan man dölja det på ett snyggt sätt oxå :D
#60 - 14 januari 2010 19:32
Nubi skrev:
Det var ju inte ens fler alternativ...bara ett...

Jag skulle kunna tänka mig kejsarskorpion i munnen och täckt med bin, men inte att bli nerprejad och skjuten. då dör man ju :p

klart man inte dör av pepparsprej och elpistol :)

min pepparspraysolycka innebar att en idiot råkade slå itu en flaska som fyllde ett helt rum, fick evakuera i 3 dygn en hel lägenhet.

kroppsdel att äta? skulle välja mitt ena bröst, lär vara skitgott med timjan och skirat smör O.o
#61 - 14 januari 2010 22:18
Marnat skrev:
kroppsdel att äta? skulle välja mitt ena bröst, lär vara skitgott med timjan och skirat smör O.o

Kanske smakar som Kycklingbröst ;)
#62 - 15 januari 2010 07:34
1:an helt klart
#63 - 29 januari 2010 20:04
vad skulle du välja

Alt. 1 Att vakna upp spritt språngande naken mitt i centrum (med massa folk som tittar på dig)

Eller
Alt. 2 Vakna upp mitt under en familjemiddag (svärföräldrarna är med) och inse att du inte har kalsonger eller byxor på dig och du ska hålla ett tal inför familjen
#64 - 29 januari 2010 20:23
Nubi skrev:
vad skulle du välja

Alt. 1 Att vakna upp spritt språngande naken mitt i centrum (med massa folk som tittar på dig)

Eller

Alt. 2 Vakna upp mitt under en familjemiddag (svärföräldrarna är med) och inse att du inte har kalsonger eller byxor på dig och du ska hålla ett tal inför familjen

haha
hade inte haft problem med någotdera :) Efter att ha klättrat upp i klättertornet mitt på camp west på roskildefestivalen naken och sen vinkat när de skrek ut det i högtalarna så finns det inte mkt som är värre gällande nakenhet :P
Sen är jag ju inte pryd för fem öre heller *flinar*

Annons