Ja.. jag skulle ta dammsugaren och dammsuga av lite när jag upptäckte något snorgrönt, 1cm lång sak med ben... Skåda vad jag såg! Inte rädd för spindlar, men färgen är ju lite ögonväckande. :D
//Camilla
ann21 skrev:Vi har hittat miniskorpioner i mitt hem med klor men utan stjärt kollade upp dem och kom fram till att det är bokskorpioner....Inte så trevligt men sådana finns ibland gamla papper eller böcker.
C.Ciklid skrev:Ja.. jag skulle ta dammsugaren och dammsuga av lite när jag upptäckte något snorgrönt, 1cm lång sak med ben... Skåda vad jag såg! Inte rädd för spindlar, men färgen är ju lite ögonväckande. :D
//Camilla
Scalara skrev:Jo, det är definitivt en grön bladspindel! Jag har också haft en likadan inne. Men den satt på min gula sopskyffel! Verkar vara något med färgen gul där :)
Piscator skrev:Dammsugaren och sopskyffeln, tänk vilken instinkt spindlarna har att bygga sina nät på de minst använda föremålen i hemmet för att de inte vill bygga nytt hela tden! :p
C.Ciklid skrev:Ok, nu är jag igång igen med konstiga kryp i hemmet. :D Fast denna gång på altan. Hittade denna "albino" tvestjärt i en plastkruka. Den har ju dock inte röda ögon. Första gången jag sett en vit tvestjärt. Någon annan som beskådat denna form??
//Camilla
battalionP skrev:fy fan då har vi snart flygande tvestjärtar:( fy fan så jävla äckligt;)
Hittade flera bokskorpioner i våran gamla lägenhet, dom kröp efter väggarna. vart lite småskraj när jag såg den första. Ska tilläggas att jag hatar småkryp och är totalt LIVRÄDD för getingar, antingen springer jag eller blir skräckslagen och står helt stilla så fort en är i närheten;)
/Hans
C.Ciklid skrev:
C.Ciklid skrev:Hehehe!! Då skall du se våra getinger vi har här. Bålgetingar. Men jag tror att det är drottningarna som är på villovägar. De är AS!! 5cm minst. Undrar om vi har haft konstiga utsläpp här i Kolsva.. :rolleyes:
//Camilla
battalionP skrev:Fy fan va äckligt!! Där skulle jag aldrig kunna bo, helt seriöst;) Fy fan! Ursäkta för fula ord men det får ni ta:)
C.Ciklid skrev:ASG!!! Jo, ibland undrar jag vad det är för kryp vi har här omkring. :D Trots att jag är uppvuxen på landet så har jag här i Kolsva upptäkt många konstiga kryp som jag inte hade en aning om fanns.. :D
//Camilla
C.Ciklid skrev:Hehehe!! Då skall du se våra getinger vi har här. Bålgetingar. Men jag tror att det är drottningarna som är på villovägar. De är AS!! 5cm minst. Undrar om vi har haft konstiga utsläpp här i Kolsva.. :rolleyes:
//Camilla
Glenn skrev:Sådär är våra getingar också! Dessutom så låter det som bombplan som kommer. När man sitter ute på balkongen och är i sin egen lilla värld och det helt plötsligt börjar låta sådär precis vid örat då hoppar man högt och det är nästan så det sker en olyck i byxorna. Hatar vanliga getingar och när dessa monster ( ja för det är vad dom är) kommer så början man typ hyperventilera och får panikattacker och vill bara fly så fort man kan.
Låter era också massor när dom kommer flygandes?
Glenn skrev:Sådär är våra getingar också! Dessutom så låter det som bombplan som kommer. När man sitter ute på balkongen och är i sin egen lilla värld och det helt plötsligt börjar låta sådär precis vid örat då hoppar man högt och det är nästan så det sker en olyck i byxorna. Hatar vanliga getingar och när dessa monster ( ja för det är vad dom är) kommer så början man typ hyperventilera och får panikattacker och vill bara fly så fort man kan.
Låter era också massor när dom kommer flygandes?
fredd skrev:en sån här skabbig jä*** hade glidit in i huset igår:mad: