Jeg har 3 stk slamkrypare, den største biter og jager på de 2 minste slik at finnene er blitt ødelagte/lørvete. De er redd den sterke og gjemmer seg i hver sitt hjørne av akvariet under vann
er det noe man kan gjøre med dette
Hej Monika! Inte särskilt morsomt, nej. Hur stor yta har dina fiskar? Har du skaffat dem nyligen? Mina slamkrypare har slagits mycket vid förflyttningar och ommöbleringar, jag antar att det blir "terrorobalans" när reviren ska mutas in. Var observant på hur det hela utvecklar sig samt på eventuella skador (de har förvånansvärt bra läkkött). Ordna gömställen till de icke dominanta fiskarna. Mvh Cecilia
Takk takk, har bare hatt dem i to dager så kanskje det går bedre etter hvert. Her er noen bilder av akvariet før jeg fikk fiskene, det ser ganske lit ut fortsatt, men jeg har også en rot og en pumpe de kan krype opp på
Hej igen! Jag hade mitt akvarium inrett på ungefär samma sätt som du från början, men på grund av de ständiga slagsmålen rev jag upp inredningen och gjorde två "öar" istället (en till varje fisk). Jag skulle nog rekommendera dig att göra detsamma (även om det är fult att ha doppvärmare etc. i mitten istället för i ett hörn). Lycka till/ Cecilia