Slimline eller ej? vit kalksten eller röd gnejs?

#1 - 17 april 2008 10:08
Behöver synpunkter osv angående det, skulle inte skada med synpunkter angående inredningen som den är heller =) tackar för alla svar (Tog bild med mobilen så tog två bilder och gjorde till en.. Kommer med en bild till snart)
http://img231.imageshack.us/my.php?image=akvarieml9.jpg

En halvtaskig bild på hela karet:
http://img403.imageshack.us/my.php?image=dsc01070um4.jpg
#2 - 17 april 2008 10:14
Inredningen ser skitbra ut, men jag tror det skulle skära sig rätt mycket med slimline...
Jag skulle nog sätta i Juwel's svarta strukturbakgrund istället, eller om du vill ha nåt mer sten-aktigt, kanske deras stenbakgrund.
#3 - 17 april 2008 11:28
Skulle helt klart satt in btn slimline den röda isåfall.
Snyggt som attans tycker jag.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 17 april 2008 11:34
drd skrev:
Skulle helt klart satt in btn slimline den röda isåfall.

Snyggt som attans tycker jag.

Föredrar också helt klart den röda slimlinen, men det beror nog mest på att jag vill ha det så naturtroget som möjligt.
#5 - 17 april 2008 11:39
Jag tycker att den röda är grymt fin, skulle passa bäst av dom två till dom andra färgerna i akvariumet. Har själv precis satt i vit i ett kar som jag ska starta om idag med grå sand, svart-grå stenar och snäckor och eventuellt en liten rot. Det ska bli tangnykan:P (mitt).

Ditt akvarium e grymt fint tkr jag!!!
#6 - 17 april 2008 11:57
Rött är bra, men sådana bakgrunder kan man strunta i om man tänker ha våldsamt mycket växter. Då syns den ändå inte.
#7 - 17 april 2008 13:52
Både röd och vit slimline är skitfint, har själv ett akvarium med den vita...
Det jag tänker är att det färgmässigt kommer se underligt ut tillsammans med gråsvart grus...
#8 - 17 april 2008 15:53
Tackar allihop ^^ Skitglad över att få höra det, har bytt inredning så många oerhört många gånger :D jättegött att höra att man gjort det bra =) Kommer nog säkert bli röda nu när jag tänker efter själv... Den vita BTN kommer inte passa ihop med rötterna alls och en utav rötterna ligger mot bakrutan så det blir nog inte vita... Får testa, tack allihop! [:o]
#9 - 18 april 2008 05:46
En till fråga bara: måste jag gå igenom hela monteringen (tömma karet, använda silikon osv.) för att kunna ha slimline i mitt kar? Det e juwel rio 240L, den har typ kanter längst upp på karet och jag har lite stora rötter.. Eller är det fortf silikon osv som gäller?
#10 - 22 april 2008 17:11
Hej
Jag har båda, i två olika akvarium och jag håller med den röda är snyggast.
Den vita blir fortare " smutsig " och grönaktig, den röda är fortfarande röd.
Lycka till !
Wilda

Annons