Slöjstjärt med svamp?

#1 - 9 april 2007 12:30
Hej ja var borta inågra dagar och lätt min pappa sköta mina akvarium allt ser bra ut men mina favvorit fiskar mina två slöjstjärtar har fått svamp på sin stjärtfena och panna ja byte direkt 30 % av vattnet i akvarium när ja såg detta dem går i ett 160 L i 22 grader och dem är runt 6-8 cm ...
Dem började redan efter vattenbytet att simma snabbt och förstöra mina växter .. men hur ska ja få bort de helt ja har några sånna här bakterier medel men ja har ju två ancistrusar iakvariumet också som ja inte vill döda hur ska ja göra?
#2 - 9 april 2007 13:29
Köp Medicin och behandla dem i karantän kar
#3 - 9 april 2007 14:17
Joo men ja har fått svamp innan på mina slöjstjärtar och det var också efter ja hade vart på resa typ men ja har fått bort de med mer vattenbyte men de e mycket mer svamp än vanligt nu...
Men ja har inget kar för ''sjuka'' fiskar som dem kan va i..!
#4 - 9 april 2007 22:11
Ha dom tillfälligt i en hink eller nå't. De trivs nog inte något vidare bra i dom, men dom trivs nog ännu sämre med svamp...
#5 - 10 april 2007 12:45
Men den ena slöjstjärtens svamp är borta nu den har inget vit på sig alls och den andra har mindre så ja är inte säker på om det är svamp som komer och går ?
#6 - 10 april 2007 21:11
Marcus.N skrev:
Men den ena slöjstjärtens svamp är borta nu den har inget vit på sig alls och den andra har mindre så ja är inte säker på om det är svamp som komer och går ?

Kan det vara. En idé : Flytta på ancistrusarna och ge hela akvariet en salt- och svampkur?

Annons