Slut med pojkvän- slut med akvarium?

#1 - 3 augusti 2005 08:03
Ursh, jag och min pojkvän har nyss gjort slut. Jag mår skit. Innan det var jag på G med min nya bakgrund och fixa fint i 250-litraren.
Det är så jävligt, men det känns inte alls kul längre. Frigoliten bara står där..

Vi har träffats efteråt men det slutar bara med att vi håller på med varann åsså blir vi ledsna. Så jag ringde honom och sa att vi måste sluta träffas. fast nu känns det ännu värre.

Vad ska man göra när man känner sig såhär? Vad är smartast och bäst? Man vill ju försöka se klart på situationen men det går inte.

När jag och förra pojkvännen breakade var det tvärt om. Då blev jag jätteintresserad av akvariumen. Varför blir det såhär nu? Någon som känner igen sig?
#2 - 3 augusti 2005 08:39
Jag lider med dig. Jag har väldigt svårt för separationer och för mig dalar alla intressen och allt känns skittråkigt. Även om man vet att det är övergående problem så är det svårt att komma igång ändå.

Om jag hade varit du så hade jag ringt en trevlig bekant och åkt ut på zoorace och då åkt runt till flera olika affärer för att titta och hitta inspiration.

Lycka till!
#3 - 3 augusti 2005 08:39
Ta det lugnt bara, vänta med de stora förändringarna för tanken och sköt den bara som vanligt. Det kan kännas väldigt tungt ett tag så tillåt dig själv att processa den nya situationen.

Jag är ganska säker på att du kommer att finna ro senare och fortsätta planerandet för din tank för att sedan genomföra planen. Däremot så blir det knappast bra om du "tvingar" dig själv att göra det nu och då blir du bara än mer less på det hela.

Det kommer kännas bättre efter en tid, det gör det alltid men det är knappast någon tröst just nu.

/J
#4 - 3 augusti 2005 09:00
Du har säkert känslor för han fortfarande, det är nog därför det känns så tungt.Vem vet kanske det blir bra mellan er igen, om inte så gör det väl inget för då är det meningen att ni inte ska vara ihop. Men havet är fullt med fisk, du kanske har en ny kille på kroken snabbare än du tror.
#5 - 3 augusti 2005 21:07
låt frigoliten stå där den står eller stuva undan den någonstans. Det blir förmodligen inget bra resultat när du inte är på humör för att ens försöka.
Ta och ring en eller ett par kompisar och unna er en riktig myskväll så får karen vänta tills livet känns bättre igen.
#6 - 3 augusti 2005 22:14
Akvariet kanske kan vara en tröst i sig. Då har man något skoj att pyssla med så man tänker på något annat ett tag.

Hoppas du snart mår bättre *kram*
#7 - 4 augusti 2005 06:42
Jätteskönt att höra..
Ja det kanske är bra att lägga bakgrunden åt sidan ett tag..
Vilka fina människor det finns här..
Man undrar så mkt. Det kom så plötsligt. Han var bara inte "kär" längre..så konstigt. Ändå säger han hela tiden att jag är så fin och saknar mig och att det är så jobbigt och så. men han är helt säker på att han inte vill vara tillsammans. Man ska inte grubbla på det där. Men det känns som att det alltid blir samma sak med mina pojkvänner. Kanske vore det bättre att sluta träffa honom..
Jag behöver verkligen vara med kompisar nu och har mkt kontakt med dem.. Det jobbiga är bara att jag inte kan äta som vanligt så det finns ingen energi att åka ut och göra saker..Jag tar det alltid så himla hårt..Det är trist att jag inte har någon som har samma akvarieintresse som mig..
Men det finns ju annat som film och sånt..
#8 - 4 augusti 2005 07:30
stackare! Det är jobbigt sånt där!
Men jag är helt övertygad om att du är en underbar tjej så det är ju faktiskt han som får skylla sig själv som inte inser det - eller hur?
Ge dig själv lite tid att vara ledsen men försök också hitta sånt som gör att du blir på bättre humör. Vet hur jobbigt det kan vara att äta när man är riktigt olycklig, har du inte någon kompis som är bra på att " mamma " dig? (när jag mådde pyton för ett par år sedan sa min kompis man att om jag fortsatte att inte äta ordentligt skulle han slänga in mig i bakluckan på deras bil och kidnappa mig hem till dem tills de visste att jag åt). Det måste ju inte bli en krogrunda utan räcker bra med en filmkväll med pitzza eller så.
Bakgrunden kan vara ett perfekt projekt att ta till när du börjar må bättre... Lycka till! /M
#9 - 4 augusti 2005 08:04
Det verkar lite som om grabben inte riktigt är redo för att ha ett "seriöst" förhållande. Nu vet jag inte hur gammal han är (även om det inte egentligen spelar någon roll) men när jag var i sena tonår och en bit över 20-strecket så var det många saker jag inte hade "listat ut", både med mig själv som med omvärlden.

Jag skulle tro att du kommer må bättre av att inte vara en del i hans sökande och jag kan närapå garantera att du kommer träffa andra grabbar i framtiden som är mer värda din kärlek. Om jag skulle drista mig till att ge ett litet tips så vore det att du tar det lite lugnt på grabbfronten ett tag för även om du just nu känner att det inte finns utrymme för någon ny så befinner du dig i ett bräckligt stadie och det är väldigt lätt hänt att man i det stadiet hoppar in i en ny relation för att fylla tomrummet av den gamla. Av min egna erfarenhet så brukar sådana förhållanden inte bli speciellt bra. (fast jag kan självfallet ha fel...)

När det gäller maten... Tja, jag levde på ett paket minimjölk om dagen, mängder med ciggaretter och kaffe under två veckor när mitt förra förhållande tog slut... Inte direkt idealt men det funkade iallafall. Aptiten kommer tillbaka när du bearbetat vad som hänt.

/J
PS. Att vara "kär" är något som med tiden ebbar ut i ett förhållade och precis som med allt annat i livet så går kärleken i vågor. Ibland är det bättre och ibland är det sämre. Att behålla ett förhållande kräver ett visst arbete och engagemang och finns inte viljan att arbeta på det så kommer ingen att må speciellt bra. DS.
#10 - 4 augusti 2005 08:25
(vi kanske skulle ha en egen tråd här; "zoopets hjärtespalt"...
Inte klokt vad många goda råd vi har)
#11 - 4 augusti 2005 09:33
Jag tycker ni är helt underbara på att trösta tjejen som råkat illa ut. Det måste kännas väldigt bra att så många bryr sej och vill hjälpa. Ni ungdomar är fina, det finns ju hopp.
Jag hejar oxå på Terato, det kommer att bli bättre, vet jag som är lite äldre. Allt ordnar sej. Det ger erfarenhet, vet du.
Svea
#12 - 5 augusti 2005 10:07
Gud vilka vettiga människor ni är.. Jag mår faktiskt mycket bättre av att läsa detta.

Det jobbiga är att han är min bästa kompis. Det är jobbigt att förlora honom. Han flyttar till mellansel och ska gå musikfolkhögskola och jag tror att mycket som joacim skrev stämmer. Men det är en jättefin kille och han vill behålla kontakten och vill inte såra mig. Men han vill inte ha något förhållande. Det är bara så.
Det är väl så att jag behöver vettiga kompisar och inte pojkvänner.
Allting blir säkert mycket bättre när jag ska börja högskolan också. Då få man en massa nya saker att tänka på. Jag älskar att träffa nytt folk också.

Jag tror jag ska lägga över dom resterande 3 fiskar jag har i karet i brorsans. Och lägga ned mitt ett tag. Får bara ångest över att se det alga igen.

Tack så mycket för ert stöd! :)
#13 - 10 december 2007 16:37
Terato skrev:
Ursh, jag och min pojkvän har nyss gjort slut. Jag mår skit. Innan det var jag på G med min nya bakgrund och fixa fint i 250-litraren.

Det är så jävligt, men det känns inte alls kul längre. Frigoliten bara står där..

Vi har träffats efteråt men det slutar bara med att vi håller på med varann åsså blir vi ledsna. Så jag ringde honom och sa att vi måste sluta träffas. fast nu känns det ännu värre.

Vad ska man göra när man känner sig såhär? Vad är smartast och bäst? Man vill ju försöka se klart på situationen men det går inte.

När jag och förra pojkvännen breakade var det tvärt om. Då blev jag jätteintresserad av akvariumen. Varför blir det såhär nu? Någon som känner igen sig?

ursh då :(

Försök att gå vidare och se det som en utmaning och fixa klart akvariet, då kommer du vara lyckligare än nu det lovar jag!
#14 - 10 december 2007 17:16
Hej!

Det ordnar sig Sara, det är naturligt att tappa intresset när man mår piss.

Efter regn kommer solsken säger en "Hälsing" från Kilafors...
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 10 december 2007 17:20
Hagi skrev:
Hej!

Det ordnar sig Sara, det är naturligt att tappa intresset när man mår piss.

Efter regn kommer solsken säger en "Hälsing" från Kilafors...

Nåja det har säkert redan löst sig - det var ju ändå 2 år sedan som hon skrev detta inlägg;)
#16 - 10 december 2007 17:20
här ser man en 2 år gammal tråd:p...undrar hur det gick för henne?
#17 - 10 december 2007 17:22
Funderade precis på samma sak..;)
#18 - 10 december 2007 18:01
Åhh fan... kollade bara senaste inlägg! (fort å fel!?) Men då har det väl hunnit blivit lite solksen då antar jag, vad fint...
#19 - 10 december 2007 18:07
Jo, tråden har ju några år på nacken. Men ämnet är ju alltid aktuellt, folk mår dåligt och blir sårade hela tiden, så råd och stöd är väl alltid på sin plats. Förstår att hon kände sig nere, och sårad. Det är naturligtvis olika från person till person, och beror väl lite på hur nere man är, jag tycker att det finns två olika råd som kan vara lika rätt, från fall till fall. Ibland kan det nog vara lika bra att tillfälligt lägga undan ett projekt, om man känner att motivationen och glädjen inte finns där, då blir nog resultatet lidande, och man kanske känner mer tomhet än glädje, när det är klart. Å andra sidan kan ett litet akvarieprojekt vara bra, för att hålla sig sysselsatt, och skingra tankarna.

Jag längtar efter nå´n att dela livet med, och känner väl lite som att livet känns ensamt och trist, och saker och ting känns inte alls lika kul som de gjorde förr. Men det finns en sak som har följt mig genom livet se´n jag var liten, och det är djurintresset, och då särskilt fiskarna. Jag har haft fiskar oavbrutet se´n jag var sju år, och det lär nog dröja innan jag slutar med det. Att pyssla med akvarierna är ju ett sätt att för en stund glömma bort att livet känns ensamt och trist, man får nå´t annat att tänka på, och när man har pysslat en stund, kan man sätta sig och studera resultatet, och de vackra fiskarna. För en kort stund glömmer man sin längtan efter att ha nå´n vid sin sida. Men så klart hade det varit trevligare att ha nå´n vid sin sida även där, framför akvariet.

Tråden är ju som sagt rätt gammal, så oavsett om hon har träffat nå´n ny eller inte, så har hon väl förhoppningsvis kommit över just honom vid det här laget. Annars är väl lite råd och stöd fortfarande på sin plats. Mitt råd kan som sagt vara både och, antingen lägga akvarieprojektet åt sidan, tills motivationen finns där, eller pyssla med akvariet, för att skingra tankarna. Man får känna efter vad som känns rätt för en själv, i just den situationen.
#20 - 10 december 2007 18:17
Micke_A skrev:
Jo, tråden har ju några år på nacken. Men ämnet är ju alltid aktuellt, folk mår dåligt och blir sårade hela tiden, så råd och stöd är väl alltid på sin plats. Förstår att hon kände sig nere, och sårad. Det är naturligtvis olika från person till person, och beror väl lite på hur nere man är, jag tycker att det finns två olika råd som kan vara lika rätt, från fall till fall. Ibland kan det nog vara lika bra att tillfälligt lägga undan ett projekt, om man känner att motivationen och glädjen inte finns där, då blir nog resultatet lidande, och man kanske känner mer tomhet än glädje, när det är klart. Å andra sidan kan ett litet akvarieprojekt vara bra, för att hålla sig sysselsatt, och skingra tankarna.

Jag längtar efter nå´n att dela livet med, och känner väl lite som att livet känns ensamt och trist, och saker och ting känns inte alls lika kul som de gjorde förr. Men det finns en sak som har följt mig genom livet se´n jag var liten, och det är djurintresset, och då särskilt fiskarna. Jag har haft fiskar oavbrutet se´n jag var sju år, och det lär nog dröja innan jag slutar med det. Att pyssla med akvarierna är ju ett sätt att för en stund glömma bort att livet känns ensamt och trist, man får nå´t annat att tänka på, och när man har pysslat en stund, kan man sätta sig och studera resultatet, och de vackra fiskarna. För en kort stund glömmer man sin längtan efter att ha nå´n vid sin sida. Men så klart hade det varit trevligare att ha nå´n vid sin sida även där, framför akvariet.

Tråden är ju som sagt rätt gammal, så oavsett om hon har träffat nå´n ny eller inte, så har hon väl förhoppningsvis kommit över just honom vid det här laget. Annars är väl lite råd och stöd fortfarande på sin plats. Mitt råd kan som sagt vara både och, antingen lägga akvarieprojektet åt sidan, tills motivationen finns där, eller pyssla med akvariet, för att skingra tankarna. Man får känna efter vad som känns rätt för en själv, i just den situationen.

Klok som en uggla!:)
#21 - 10 december 2007 18:22
Ramnissan skrev:
Klok som en uggla!:)

Ho ho :p ;)
#22 - 10 december 2007 18:38
Nåja det har säkert redan löst sig - det var ju ändå 2 år sedan som hon skrev detta inlägg;)

Nu fick i alla fall jag kvällen glada skratt....hehe! Inte alla kollar datumen här!!!!Flåt att tårarna rinner....
#23 - 10 december 2007 22:27
Enligt hennes zoonen så bor hon i Andersberg med sin pojkvän. Varje fall den 7/12 när hon sist var inloggad?
#24 - 11 december 2007 13:07
När min första pojkvän gjorde slut så köpte jag fisk, när min andra gjorde slut köpte jag ett till akvarium :)
#25 - 11 december 2007 13:27
Finns nog ingen bättre medicin än att köpa fiskar :D
#26 - 11 december 2007 14:32
När jag lämnar förhållanden så går jag på högvarv. Tränar varje dag. Grejjar med saker hela kvällarna. Perfekta tillfällen att fixa akvarier :P Hoppas nu dock inte att jag blir singel igen!
#27 - 11 december 2007 23:36
Stew skrev:
När jag lämnar förhållanden så går jag på högvarv. Tränar varje dag. Grejjar med saker hela kvällarna. Perfekta tillfällen att fixa akvarier :P Hoppas nu dock inte att jag blir singel igen!

Det sjuka är ju att man har aldrig mera tid till saker än när man är singel. Man hinner med hur mycket som helst :)

Jag har haft samma tjej i 11 år och har 2 barn (killar) med henne. 4 och 2 år.
För typ 8 år sen hade vi en rejäl svacka och hon tog en paus från mig och då var dagarna långa. Riktigt långa. nu hinner man faan knappt vakna så är det kväll och klockan är 1. På tal om det.

Godnatt ;)
#28 - 17 december 2007 17:04
Jag känner bara att jag måste svara i den här tråden!

Jag mådde hemskt dåligt när vi gjorde slut. Det var min bästa vän här i livet. Men vi har mycket bra kontakt idag och träffas helt utan problem.

Och jag har som sagt en annan kille nu sedan över ett år tillbaka!

Akvarieintresset har faktiskt legat väldigt lågt. Jag gjorde klart bakgrunden och det blev väldigt snyggt. Men efter att jag flyttade hemifrån och fick lite dåligt med tid och pengar sålde jag det(med mkt vemod). Ett efter ett har jag lagt ner akvariumen till förmån för smådjursintresset. Numera har jag bara ett 50-liters med körsbärsräkor och guppies.

För några minuter sedan ringde en kompis till mig och berättade glatt att hon köpt 3 guldfiskar som hon har i en 11-liters skål. Var givetvis tvungen att berätta för henne om vad guldfiskar kräver och ska hjälpa henne få rätt ifrån djuraffären att få pengarna tillbaka och lämna igen fiskarna. Så jag tänkte skänka henne lite körsbärsräkor istället. Ramlade in här igen för att leta på lite växter och annan info och kände att akvarieintresset blommade upp lite igen. Man kanske skulle köpa det där 100-literskaret på blocket.. bara 100 liter.. :)

Jag kände mig oerhört tröstad efter att ha varit inne här. Minns faktiskt fortfarande Joacims ord om kaffe och minimjölk. Det gjorde att jag släppte paniken lite kring det här med maten.

Vill i alla fall så här 2 år efter tacka för att ni var så snälla och delade med er av era kloka råd! Akvarieintresset kommer och går precis som mina andra intressen. Jag tror det är fullt naturligt. Att bryta upp är en sorgeprocess. Ibland kanske inte energin räcker till sina intressen under den värsta mjukisbyxeperioden precis efter att det tagit slut. Men sen brukar det blossa upp igen efter att den värsta tiden har gått över. Och då är man nördigare än någonsin. Det är också en del i processen!

Kramar till er alla underbara akvariemänniskor!
#29 - 17 december 2007 17:09
Bra att det är bättre nu! och hoppas att du kommer igång lite mer med akvarierna. Vet att det är ont om tid och framför allt pengar när man flyttar, flyttade själv hemmifrån för några månader sen. :)
#30 - 17 december 2007 17:22
Terato skrev:
Jag känner bara att jag måste svara i den här tråden!

Jag mådde hemskt dåligt när vi gjorde slut. Det var min bästa vän här i livet. Men vi har mycket bra kontakt idag och träffas helt utan problem.

Och jag har som sagt en annan kille nu sedan över ett år tillbaka!

Akvarieintresset har faktiskt legat väldigt lågt. Jag gjorde klart bakgrunden och det blev väldigt snyggt. Men efter att jag flyttade hemifrån och fick lite dåligt med tid och pengar sålde jag det(med mkt vemod). Ett efter ett har jag lagt ner akvariumen till förmån för smådjursintresset. Numera har jag bara ett 50-liters med körsbärsräkor och guppies.

För några minuter sedan ringde en kompis till mig och berättade glatt att hon köpt 3 guldfiskar som hon har i en 11-liters skål. Var givetvis tvungen att berätta för henne om vad guldfiskar kräver och ska hjälpa henne få rätt ifrån djuraffären att få pengarna tillbaka och lämna igen fiskarna. Så jag tänkte skänka henne lite körsbärsräkor istället. Ramlade in här igen för att leta på lite växter och annan info och kände att akvarieintresset blommade upp lite igen. Man kanske skulle köpa det där 100-literskaret på blocket.. bara 100 liter.. :)

Jag kände mig oerhört tröstad efter att ha varit inne här. Minns faktiskt fortfarande Joacims ord om kaffe och minimjölk. Det gjorde att jag släppte paniken lite kring det här med maten.

Vill i alla fall så här 2 år efter tacka för att ni var så snälla och delade med er av era kloka råd! Akvarieintresset kommer och går precis som mina andra intressen. Jag tror det är fullt naturligt. Att bryta upp är en sorgeprocess. Ibland kanske inte energin räcker till sina intressen under den värsta mjukisbyxeperioden precis efter att det tagit slut. Men sen brukar det blossa upp igen efter att den värsta tiden har gått över. Och då är man nördigare än någonsin. Det är också en del i processen!

Kramar till er alla underbara akvariemänniskor!

skönt att ni träffas och kan prata som vanligt igen...skönt med att du fick upp akvarieintresset igen:)
#31 - 18 december 2007 19:43
sedär ja, det blev en solskenshistoria trots allt =)

akvarium har blivit min terapi. . . att stänga allt jobbigt ute och bara pilla med karet några timmar. har gett mig många sköna pauser från ihållande depressioner.
#32 - 18 december 2007 20:29
morrhoppa skrev:
När min första pojkvän gjorde slut så köpte jag fisk, när min andra gjorde slut köpte jag ett till akvarium :)

Stew skrev:

Zanders skrev:
Det sjuka är ju att man har aldrig mera tid till saker än när man är singel. Man hinner med hur mycket som helst :)

Jag har haft samma tjej i 11 år och har 2 barn (killar) med henne. 4 och 2 år.

För typ 8 år sen hade vi en rejäl svacka och hon tog en paus från mig och då var dagarna långa. Riktigt långa. nu hinner man faan knappt vakna så är det kväll och klockan är 1. På tal om det. Godnatt ;)

Jag håller med alla ovanstående talare... Jag hade ett elakt ex som gjorde att jag var singel i 7 år, köpte en hanhund och sa att det var den enda killen som skulle komma över min tröskel :D :D innan jag träffade min nuvarande... Han hade haft en jättejobbig tjej också och äntligen lyckats att bli fri och skulle PARTA i ett ÅR typ... Båda vi fick singelnoja och ville inte fortsätta ses... båda trivdes bättre med singellivet än parlivet men kunde i slutändan inte vara ifrån varandra... [:o] [:o]
De är 8 år sen nu :D

Men åhh vad jag saknar all tid man hade som singel... allt socialt liv... man bara dök in hos någon en onsdag med en flaska vin eller någon kom över... ute jämt.. flirt och party... njut medan ni kan alla singlar... varje tid har sin tjusning.. :D :D
#33 - 3 februari 2008 17:07
Hmmm!!

Mister man en står där 1000 liter åter......
#34 - 3 februari 2008 18:06
TheRoblin skrev:
Mister man en står där 1000 liter åter......

Ja, eller så kanske man behöver hitta sig själv först..
De allra flesta gör misstaget att gå från ett förhållande direkt till nästa.

Då har man all skit med sig i bagaget + att man har påverkats av sin förra partner så man inte riktigt är sig själv och alltså kanske väljer fel ny partner...

Återigen... Varje situation har sina för och nackdelar... Passa på och ta till vara där ni är och sluta önska något annat...

Hmm.. Vore ju bra om jag kunde leva efter det där själv... :D ha ha
#35 - 3 februari 2008 18:26
Men åhh vad jag saknar all tid man hade som singel... allt socialt liv... man bara dök in hos någon en onsdag med en flaska vin eller någon kom över... ute jämt.. flirt och party... njut medan ni kan alla singlar... varje tid har sin tjusning.. :D :D[/quote]

[COLOR=red]Hmmm jag har nog glömt hur det va att va singel:p 20 år med min man vi har flirt o party tilsammans:D Det stämmer var tid har sin tjusning[/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Ps. Hur får man den lilla blå rutan ursprungligen postat av, i det här fallet av Katharina Ds[/COLOR]
#36 - 3 februari 2008 18:44
miluhe skrev:

[COLOR=#ff0000]Ps. Hur får man den lilla blå rutan ursprungligen postat av, i det här fallet av Katharina Ds[/COLOR]

svara med citat ;)
#37 - 3 februari 2008 18:47
deppa inte .. har motsats problem ... träffa en tjej som tycker fiskar e lömska o äckliga ... specielt mina Albino ancistrus ... men den e iofs lite udda
#38 - 3 februari 2008 18:52
miluhe skrev:

du måste se till att ha kvar [quote=katharina;??????] i början och [/qoute] i slutet...

Annons