Slutspelet Elitserien 2011

#1 - 16 mars 2011 23:25
Fanns ingen tråd för slutspelet iår?!

Bättre sent än aldrig :D

So far då:
Hv underskattade Solna HC en aning, samtidigt som Solna går på glädjerus.

FBK slår ut Brynäs.

Luleå kan bli första lag någonsin att tappa 3-0 i matcher ;)

och Skellefteå börjar få tillbaka formen man hade tidigare i gundserien :D

Vad säger ni, hur slutar de återstående två kvartsfinalerna? Vilka spelar final och vem tar hem Le Mat?

Vore ju smarrigt om White lions än en gång gråtandes får se Skellefteå slå ut Linköping på hemmaplan :D Och om Luleå samtidigt tar sig i kragen och slår ut Djurgården! Då får vi en SAFTIG Semifinal här uppe! Man är lite kluven... Häftigt, men samtidigt... Fy och fan och fy och fan och fy och fan OM man skulle åka ut mot Luleå...
#2 - 16 mars 2011 23:30
Luuuule vinner allt är mitt tippande, utan att vara för insatt i Elitserien. ;)
Jag är mer utav en NHL-pöjk.
#3 - 16 mars 2011 23:38
man får inte glömma 2 viktiga saker.
HV är mätta som få, ger inte allt (så förbannat irriterande)
Och kuben blåste oss på match 3 och även på en av våra bästa spelare i match 4.
Menmen, gnaget åker ut mot FBK så det är väl lite plåster på såren.

Vidare så kommer luleå att ta djurgårn, helt jävla otroligt att dom torskade idag.
Och SAIK kommer nog att ta LHC, jag tror att det är deras år.

Personligen hoppas jag på att Luleå tar guldet, men sålänge råttorna åker ur så kan jag sova gott.

och VD; då hoppas jag att du är en blackhawk? ^^
#4 - 16 mars 2011 23:44
Så är det ofta med lag som det gått bra för, speciellt både historiskt och nuvarande säsongen. De har inte fått känna på konsekvenserna av halvdant spel ordentligt.

När det gäller NHL är jag stolt ägare av två vägghängande tröjor, med loggos på det laget som troligtvis får två raka sistaplatser i ligan. ;)
Det händer när man får 9st skadade spelare (hela förstaformationen) och desutom har en ung men för tillfället svag trupp från början...
#5 - 16 mars 2011 23:59
Jag unnar inte Solna några vinster, men Hv har fan vunnit tillräckligt... Skönt att se dem åka ut. Solna är nog mätta nu och åker ut mot FBK. Om vi bara snabbt fantiserar lite och säger att Solna vinner, Schelläfteh vinner mot Lulä i semi - då har vi en repris på Skellefteås guldår 1978 :D

Men en match i taget.

Satt och funderade på Skellefteås (helt sjukt felaktigt) bortdömda mål mot Solna på Hovet i grundserien. Matchen slutade 4-2 efter mål i öppen kasse. Hade inte videodomarn varit så billig och låtit sig köpas hade matchen (kanske) slutat 3-3 = 1 poäng till Skellefteå = Serieseger = Solna i kvarten = ajaj. Men man vet ju inte. Små marginaler :d

Ang valet av motståndare i kvartsfinal. Alla tidningar osv säger att Skellefte valde fel, men jag tycker de valde rätt. Även om vi åker ut. Mot djurgården hade vi åkt ut med 4-1. Stensäker.
#6 - 17 mars 2011 00:08
haha, som HV supporter vet man allt om felaktigt bortdömda mål! ;D

Jofan, jag satt innan och funderade på vad som hänt om SSK inte tagit ut målvakten i sista matchen. Då skulle vi kommit 3a, och antagligen spelat semifinal.

Men ändå, FU som är så anti-HV ;)
#7 - 17 mars 2011 01:31
Man kan ju inte gilla ett lag som ALLTID lyckas vinna på nått sätt.. Aldrig nått annat lag. Var glad som fan när FBK vann även om det är ett skitlag det också ;) Pest eller kolera XD
#8 - 17 mars 2011 01:32
hahaha. tror det är därför uttåget iår slog så hårt, vi är inte vana vid nederlag ;)
#9 - 17 mars 2011 01:58
Jo kanske lite hybris. Skönt att se Ledin gråta som den lilla flicka han är :D
#10 - 17 mars 2011 09:19
Luleeeeeee borde ta allt, men det känns lite osäkert nu, tycker att de borde vunnit igår. Aja ingen på jobbet kan retas iaf, för de håller på Frölunda å HV så de är inte så tuffa mer ;) Sen håller jag på Asplöven så de tar sig upp till Allsvenskan.
#11 - 17 mars 2011 11:33
nej fo helvede!
Blev redan gråtfärdig när mina bröder från det lilla landet hamnade i kvalserien! (troja/TAIF) och OM någon av dessa klassiska föreningar inte håller sig kvar så är det vitahästen som ska gå upp! Hockeykultur! <3
#12 - 18 mars 2011 20:34
Happ nu är ju Lule på god väg att tappa 3-0 överläge å saik på väg ut med?
#13 - 18 mars 2011 21:02
Tycker Skellefte gjorde en bra bortamatch. Tränade försvar hela 1a och 2a, men tog några mycket klantiga utvisningar = 2-1. Skellefte visade att de har stor potential, tryckte på räserknappen och gjorde 2-2. En konstig studs ploppade ut till hlinka (?) och det var mål. Lite turligt.
4-2 i öppen kasse.

Är inte jätteorolig för söndagen. Hemmamatch, blir bra..

Lule kommer bli historiska ;) Nä men Lule rycker upp sig och tar Njurgården i sista.
#14 - 18 mars 2011 21:49
Vad är det för fel på norrlandslagen? Blir förbannad nästan....ska väl inte vara så svårt å tvåla dit den när man väl har semin ett mål bort. Vad gäller HV så var det väntat, de har sugit sen landslagsuppehållet. Men eloge till Fasth i AIK, nya Stefan Liv ta mig tusan.
#15 - 18 mars 2011 21:54
Ingen av oss hade lätta bortamatcher så det var inte så oväntat att man förlorade :/ Blir bättre med hemmaplan och hemmaspel med fullt ös! Aldrig ur offensiva zon!

Liv har roligare efternamn ;)

"OCH PUCKEN ÄR UNDER LIV!" XD
#16 - 18 mars 2011 22:00
Fortfarande samma lag dom möter, vid det här laget borde de veta bättre. Satan va ja hoppas på att AIK tar det och då menar ja det riktiga AIK dvs. Skellefteå.

LHC, FBK, Solna ska inte spela final.....men det blir nog omöjligt hehe.
#17 - 18 mars 2011 22:02
Men Dahlberg du måste medge att det finns ingen bättre slutspelsmålvakt en Stefan Liv!
#18 - 18 mars 2011 22:08
Lutt skrev:
Fortfarande samma lag dom möter, vid det här laget borde de veta bättre. Satan va ja hoppas på att AIK tar det och då menar ja det riktiga AIK dvs. Skellefteå.

LHC, FBK, Solna ska inte spela final.....men det blir nog omöjligt hehe.

Vad får en HVanhängare att hålla på Schelläfteh? :o Att du dessutom kallar oss för riktiga AIK är helt otroligt, men helt rätt ;)

Lutt skrev:
Men Dahlberg du måste medge att det finns ingen bättre slutspelsmålvakt en Stefan Liv!

Under-Liv är en av de bästa ja. Han var äcklig i våra bataljer.. hatar honom mest av alla målvakter eftersom han är så jävla otroligt bra.
#19 - 18 mars 2011 22:09
Snart dags fram med snaran...
#20 - 18 mars 2011 22:10
Det är därför man har halsduk på matcherna ;)
#21 - 18 mars 2011 22:27
DAHLBERG skrev:
Vad får en HVanhängare att hålla på Schelläfteh? :o Att du dessutom kallar oss för riktiga AIK är helt otroligt, men helt rätt ;)

För jag råkar gilla skumdum haha....nä men har aldrig haft några hard feelings för skellefteå. Diggar dom, men dom är ju inget HV men ändå. Om det är nån som förtjänar guld så är det dom. Från nykomling till underdog, från underdog till etablerad och vips så har de etablerat sig i toppen. Förlåt att vi snuvade er på förstaplatsen ;)

Kul att se att Växjö är på väg upp också, nu fattas bara gamla härliga Troja och Tingsryd men det är en helt annan tråd.
#22 - 18 mars 2011 22:30
Vi snuvad oss själva på förstaplatsen... Hade ju 3-4 matcher på oss att avgöra men hade en svacka där. Men det var nog tur att man inte blev 1a och valde Solna XD

Jag skiter i vilka som kommer upp bara löven håller sig kvar i Div 1 :D
#23 - 18 mars 2011 22:34
"kronofogden kom till björklöven" att man har letat efter den låten alltså! Blir galen hahaha.
Äsch HV sög de senast 10 sista seriematcherna så man hade ju det i bagaget att det skulle gå illa i slutspelet, men inte så illa. Bara glad att FBK inte vann, finns det något mer än dom som är kaxigare över en serieseger? Ja det borde väl vara stockholmssupportrarna som springer runt med fotbollströjor på hovet.
#24 - 18 mars 2011 23:08
Dagen till ära så kommer härmed min hatlista.

1 Slutspelet
2 Brodin
3 Hela DIF
4 Järnkaminerna
5 Skellefteå
6 HV skjutersnett
7 Hockey
#25 - 19 mars 2011 00:11
HAHAHAAH se det från den ljusa sidan, ni får ju se era björnkrigare på hemmaplan en sista match iaf! Det är det som är hemmafördel :D
#26 - 20 mars 2011 07:59
Detta är nog vad som kommer att hända uppe i Luleå idag, mycket tråkigt när klubbarna försöker att vinna matcherna vid sidan av plan. Trodde i min enfald att spelarna skulle göra upp på isen.
" target="_blank">
#27 - 20 mars 2011 09:32
Det har kan nog bli en rolig tråd ;)

Jag säger bara en sak. Hoppas att FBK tar hem hela skiten, dock tror jag att det kan bli svårt om AIK verkligen är så bra som de verkade vara mot HV. Eller om det bara var HV som var urusla..

[ATTACH=CONFIG]43232[/ATTACH]
#28 - 20 mars 2011 11:54
Guy Palm skrev:
Detta är nog vad som kommer att hända uppe i Luleå idag, mycket tråkigt när klubbarna försöker att vinna matcherna vid sidan av plan. Trodde i min enfald att spelarna skulle göra upp på isen.

" target="_blank">

Bara supportrarna inte dansar utanför... Det hör inte till. Fjortis-Djurgårdarna är väldigt kaxiga på sitt forum XD Pratar mycket om fega bönder, få stryk, öga mot öga. Men jaaasi.. Lule har några ludna jävlar de också...
#29 - 20 mars 2011 17:35
Surt om de ska avgöras med ett mål som inte borde godkänts
#30 - 20 mars 2011 18:29
Härligt att det gick ändå! Nu blir de spännande semifinaler mot saik
#31 - 20 mars 2011 19:31
!!!!!

Skellefte var klart bättre än LHC idag. 19-3 i skott efter 1a men ändå 2-1 i mål :P

Episka matcher nu framöver! Fy och fan!
#32 - 20 mars 2011 21:06
Herreminskapare så nervös match. Tror jag aldrig skakat så mycket. Och har nog aldrig fått en så euforisk dopaminkänsla över något annat. Att se så många människor stå och gråta och krama varandra var episkt.

Skellefteå i semi. Det blir nog den häftigaste slutspelsserien på många decennier.

NU JÄVLAR!
#33 - 21 mars 2011 00:03
Nå! Är det nån som har dött här?!

Eller nån som åkt ur slutspelet kanske? ;)
#34 - 21 mars 2011 06:02
känns extremt tråkigt det här, inte AIK-LHF, det kommer bli magiskt. Men FBK-Ajk, jag menar... Pest lr kolera?
#35 - 21 mars 2011 06:03
DAHLBERG skrev:
Bara supportrarna inte dansar utanför... Det hör inte till. Fjortis-Djurgårdarna är väldigt kaxiga på sitt forum XD Pratar mycket om fega bönder, få stryk, öga mot öga. Men jaaasi.. Lule har några ludna jävlar de också...

klart djurgårdarna snackar mkt, och när dom väl gör någonting så är det att kasta piss ner på våran familje och handikappsläktare...
#36 - 22 mars 2011 23:45
Trevligt att kommentatorerna säger att Sverige har bästa domarna efter NHL. Årets jävla skämt. Visst vi hade 16 minuter pp, Lule 4 (?). Men visst i fan kan man plocka en klockren hakning - som dessutom leder till ledningsmål för Groko!? Jobbigt när det är två norrlandslag som möts... Vem ska domarna döma bort nu?!??!?!?!?! Hoppas fan att det blir Lule som blir less nästa match...
#37 - 22 mars 2011 23:52
HAHAHAHAHAHAHA................NHL-domare...............en måttstock?

Tro mig, jag följer NHL flera gånger i veckan och kan meddela att domarnivån är usel. Ingen form av jämnhet domare imellan, besserwisserattityder, helgalna avblåsningar och bara en massa "utjämningsutvisningar". NHLs domarnivå har bara sjunkit och sjunkit de senaste åren och framförallt kanadensiska fansen samt spelarna är rejält arga på den dåliga nivån idag.
#38 - 22 mars 2011 23:55
Jo men Elitseriens "domare" är inte ens i närheten av att kunna tänkas vara nästan okej nån enstaka match ens... Om domarnivån i NHL sjunker varje år så sjunker ESdomarna 2 snäpp varje match...
#39 - 23 mars 2011 00:00
I NHL dömmer de mål trots att Toronto (videoenheten) sagt "no goal" efter att ha undersökt 18st (tror jag det är) kameravinklar utan att se en puck i målet. Ena domaren en bit bort hade tydligen sett pucken titta fram under benskyddet bakom mållinjen och struntade därför i videogranskningresultatet, ren bullshit.
#40 - 23 mars 2011 00:16
Det kanske Sören Persson skulle prova nån gång?!
#41 - 23 mars 2011 06:35
Dagen till ära så kommer härmed min hatlista.

1 Slutspelet

2 Brodin

3 Hela DIF

4 Järnkaminerna

5 Skellefteå

6 HV skjutersnett

7 Hockey

Måste vara härligt att sjunga Sånger från Järnkaminerna, halva er sångarkiv är ju taget ur JK:s sångarkiv
#42 - 23 mars 2011 06:38
Finns ingen supporter kultur i Luleå, vi tog oss med buss upp till Luleå hur många bussar lyckades ni skrapa ihop till sthlm?
#43 - 23 mars 2011 07:13
På tal om domarnivå i NHL igen. Edmonton - Nashville, domarna blåste av för för många spelare på isen....när edmonton egentligen hade tagit ut målvakten. Nashvilles mål i tom kasse blev bortdömt för spark utan någon form av sparkrörelse. bland mycke annat...
tälje skrev:
Finns ingen supporter kultur i Luleå, vi tog oss med buss upp till Luleå hur många bussar lyckades ni skrapa ihop till sthlm?

De avskyr sörmland ;)
#44 - 23 mars 2011 08:55
tälje skrev:
Måste vara härligt att sjunga Sånger från Järnkaminerna, halva er sångarkiv är ju taget ur JK:s sångarkiv

Alltså... Hjärnkaninerna gnäller om 2 saker:
1. "Wuuuäääh, ni snor våra ramsor! Vi hittar på ALLT själv!"
2. "Johanssons jacka brinner, Hardy Nilsson käkar piller!"

Om jag förstått det rätt så håller ni "klockan slår" väldigt varmt om hjärtat?
" target="_blank">

Har ni kommit på den själv?

tälje skrev:

Finns det ingen supporterkultur i Schtockholm?! Varför ska man slåss på läktarn?

Om stora Stockholm lyckas skrapa ihop 1-2 bussar så behöver inte lilla Lule åka ner med många pers för att vara bättre/person ;)
#45 - 23 mars 2011 21:27
Kul att få lite diskussion tälje. Jag vet inte hur pass påläst du är, men av att döma JK:s ramsor så är minst hälften av dem ni sjunger inte heller era egna. Skillnaden med oss är att vi har mycket influenser från utlandet. Vi nöter även ganska hårt på Euskefeurats sånger och hittar på texter till dem, vilket vi är ensam om i hela världen. Har ni någon unik egen ramsa som inte handlar om Hardy Nilssons pillerbehov?

Hockeykulturen i Stockholm är en fluga. För 4-5 år sen lirade ni i Globen och hade sämst publiksnitt i hela Sverige. Sen började fotbollsklacken medverka på hockeymatcher och där är ni nu. Det är kul att gå på hockey i Stockholm. Just nu. Hur är det om 3 år? I Luleå OCH Skellefteå så är och har det alltid varit hockey. Oavsett om laget spelar skit, eller harvar i Allsvenskan. Vi ställer upp.

DIF ner i hockeyallsvenskan? Åh vad skönt det ska bli med fotboll snart! Lät likadant på JK:s forum efter slutspelsdebaclet mot LHF.

Sen vill jag inte påstå att slagsmål inne på arenan gentemot derbyklackar är något som kan kallas supporterkultur, i alla fall inte för oss. Men alla har vi olika värderingar.

Luleåfans anordnar varje säsong minst 5 bortaresor. Och då har vi alltså längst avstånd av alla Elitserieklubbar. Ändå syns vi överallt. Samma sak med Skellefteå. I stockholm så har vi en hel egen sektion med ungefär 500 Luleåfans. Hur många var ni uppe och såg ert lag i Coop Arena? Hur många gånger ser vi JK i Kinarps Arena? Lövbergs Lila? Eller Läkerol Arena i GÄVLE.
#46 - 23 mars 2011 21:28
Haha 1-0 XD
#47 - 24 mars 2011 21:18
Härligt med en till seger i sudden
#48 - 24 mars 2011 22:51
Vi gör verklighet av era drömmar!
#49 - 24 mars 2011 23:37
Luleå Hockey aka MORA IK, turlaget nr 1.
#50 - 24 mars 2011 23:43
fan va kul det är att som HV-supporter äntligen får se slutspelet från sidan, så slitsamt att vinna hela tiden.
GO LHF GOGOGOGOGOGOGOGO!!
#51 - 24 mars 2011 23:48
käft........ den som säger att LHF har 2 -0 rättvist är.. ja.. nått äckligt.
#52 - 24 mars 2011 23:52
äh, kolla bara på hur gnaget slog ut oss med stor hjälp av hela domarkåren, livet går vidare!
Sen älskar jag luleå som förening, tsm med ssk så är det väl den klubben jag tolererar som guldmedaljörer om HV åker ur! ^^
#53 - 24 mars 2011 23:59
Livet går inte vidare.
#54 - 25 mars 2011 00:00
jofan, snart ere dags för di gröne! Dock kan jag förstå er från uppåt landet, eftersom ni inte har någon direkt fotboll förutom sundsvall :P
#55 - 25 mars 2011 00:02
Sundsvall? Det borde inte ens räknas till norrland, Skellefte södra = gränsen för norrland. Och nej, vi har aldrig sommar.
#56 - 27 mars 2011 16:25
Och där var Färjestad klara för final, fan vad gött! Nihlstorp&#9829;
admin
Christian Alfredsson
#57 - 27 mars 2011 16:54
Brynäs bärgade hem silvret... i damhockeyn.
#58 - 27 mars 2011 20:36
keen-eyed skrev:
Och där var Färjestad klara för final, fan vad gött! Nihlstorp&#9829;

Grattis. Och Skellefte spelar som gudar, men får inte in puckarna... Får man till det lilla sista i avsluten så blir det guld.
#59 - 27 mars 2011 21:31
Är bara glad att fjollträskarna inte har något lag i finalen. Borde alla vara :)
#60 - 28 mars 2011 05:07
Lutt skrev:
Är bara glad att fjollträskarna inte har något lag i finalen. Borde alla vara :)

Alla borde vara lika glada att HV71 blev utslaget av ett lag från Fjollträsk
#61 - 31 mars 2011 23:42
HA! Där satt den! Skönt med lite rättvisa som omväxling
#62 - 1 april 2011 04:32
Ett stort grattis till Skellefteå AIK, hoppas på en spännande finalserie med Skellefteå som slutsegrare.
#63 - 14 april 2011 19:45
SM GULD, SM GULD, SM GULD!!! Som väntat tog vargarna från värmland hem guldet!

[ATTACH=CONFIG]44070[/ATTACH]
TORPET &#9829;
#64 - 14 april 2011 19:49
Synd att Skellefte aldrig bjöd upp riktigt... Luften gick ur efter förra matchen då man spelade ut FBK och ändå förlorade. Totalt sett var Färjestad bättre, grattis. Tar emot att säga då FBK och HV de lag jag missunnar ALLT som har med framgång att göra.
#65 - 14 april 2011 19:55
DAHLBERG skrev:
Synd att Skellefte aldrig bjöd upp riktigt... Luften gick ur efter förra matchen då man spelade ut FBK och ändå förlorade. Totalt sett var Färjestad bättre, grattis. Tar emot att säga då FBK och HV de lag jag missunnar ALLT som har med framgång att göra.

Här gick jag och deppade över att SAIK bommade guldet så drar du upp hat mot mitt kära Hv från absolut ingenstans. Antar att jag får säga tack. Det lindrade min smärta över finalresultatet när jag har vetskapen att en Hv hatare mår ännu sämre :)
#66 - 14 april 2011 21:19
Grattis FBK. Nu kan man slappna av efter den stora tunga stenen har släppt från ens axlar. Även om det var ren Pest eller kolera situation så väljer jag alltid pesten före. ;)
#67 - 14 april 2011 21:35
Cyruz10 skrev:
Här gick jag och deppade över att SAIK bommade guldet så drar du upp hat mot mitt kära Hv från absolut ingenstans. Antar att jag får säga tack. Det lindrade min smärta över finalresultatet när jag har vetskapen att en Hv hatare mår ännu sämre :)

Haha, jag är nog inte ensam om att missunna "de tre stora" ;)

Annons