små prickig ancistus

#1 - 6 januari 2006 21:56
köpte mej en liten ancistus på amazon i karlstad för nån dag sedan vet ej nummer på den nån som har tips på vad det är för "sort" ser ut som vanlig ancistus fast lite mörkare å me typ vita små prickrar typ knottror ???

nån som kan hjälpa mej med art ?
#2 - 6 januari 2006 22:11
[QUOTE=Lhoria]köpte mej en liten ancistus på amazon i karlstad för nån dag sedan vet ej nummer på den nån som har tips på vad det är för "sort" ser ut som vanlig ancistus fast lite mörkare å me typ vita små prickrar typ knottror ???

nån som kan hjälpa mej med art ?[/QUOTE]

det är inte L-183?

http://www.planetcatfish.com/catelog/loricari/ancistru/221_1.PHP
#3 - 6 januari 2006 22:37
jag tror inte det min fisks prickar är mycket mindre och ser lixom ut att stå ut från fisken som om prickarna mer voer bulor + har inngen vit linje på nån fena är heller inte svart bara mörkare än mina andra ancistus.??
#4 - 6 januari 2006 22:45
av planetcatfish foton tycker jag min ancistus är mycket mer lik en L-182. men jag vet ej dessvärre =/
#5 - 6 januari 2006 23:13

En sån här mal har jag, en helt vanlig ancistrus som kostade mig 65 kronor. När han var liten hade han en vit streck ytterst på stjärtfenan och kanske även på ryggfenan, kommer inte ihåg. När han sedan växte så försvann de vita strecken. Blå antennmal, Ancistrus dolichopetrus var det nån som skrev till mig.
#6 - 6 januari 2006 23:18
En sån här mal har jag, en helt vanlig ancistrus som kostade mig 65 kronor. Nja, inte helt vanli för den är helt svart med små vita prickar. När han var liten hade han en vit kant ytterst på stjärtfenan och kanske även på ryggfenan, kommer inte ihåg. När han sedan växte så försvann de vita strecken. Blå antennmal, Ancistrus dolichopetrus var det nån som skrev till mig.
#7 - 6 januari 2006 23:23
[QUOTE=Lenmar]En sån här mal har jag, en helt vanlig ancistrus som kostade mig 65 kronor. Nja, inte helt vanli för den är helt svart med små vita prickar. När han var liten hade han en vit kant ytterst på stjärtfenan och kanske även på ryggfenan, kommer inte ihåg. När han sedan växte så försvann de vita strecken. Blå antennmal, Ancistrus dolichopetrus var det nån som skrev till mig.[/QUOTE]

Jupp.. det där är en L-183

Annons