Smakråd önskas ang BTN Slimline

#1 - 18 oktober 2006 18:06
Jag håller på att planera för ett 240 l Juwel Malavikar och funderar på att sätta in Slimline i det och då även klä in filtret.

Men då är frågan Faxe vit eller den rödaktiga varianten på bakgrunden, jag hade tänkt använda vanlig strandsand och natursten.
Jag har ej hittat bakgrunderna i dom lokala butikerna men kommer att beställa dessa i samband med akvarieköpet, så det blir att köpa grisen i säcken.
Men jag kan inte bestämma mig för vilken färg som är lämplig.

Så kom gärna med åsikter vad som pasar bäst i Malavi
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 oktober 2006 18:33
Smaken är som baken - dvs delad;)
Så därför vill jag inte ge dig råd om detta eftersom vi mycket väl kan ha olika smak
#3 - 18 oktober 2006 18:40
Men du har säkert en personlig åsikt ?

Jag väljer inte efter den utan det skulle bara vara intressant att höra vad du tycker.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 18 oktober 2006 18:53
Jag föredrar alltid (ja nästan i alla fall) det som ser mest naturligt ut. Väljer jag en onaturlig färg så skall det tänkesättet gå igen i hela akvariet - dvs även när det gäller grusval, fiskval etc.
#5 - 18 oktober 2006 18:58
Först hade jag svårt att välja, sen lutade det åt den rödaktiga bakgrunden.. men när jag läste att du skulle ha strandsand i karet så tror jag att det passar bättre med den grå ändå :)

mvh Anna
#6 - 18 oktober 2006 19:01
Tack Kjell

Men det är ochså lite av problemet, jag tycker den vita verkar för vit och den röda lite för röd och jag har en liten favorit men det är alltid kul att höra vad folk tycker
#7 - 18 oktober 2006 19:09
Anna: Jag ska medge att det lutar åt den rödaktiga eftersom sanden blir ganska mörk under vattnet men osvuret är bäst.

Annons