Jag upptäckte att jag fått lite svar nu när jag varit bortrest. :)
Har du en ute pool, typ en sådan man köper till sina barn. De större har en pump, min mor var ganska klyftig när hon använde den för att tömma samt fylla karet med, då mitt 540L. Men vet ej hur lång tid det tog.
Det är kanske något sådant som jag har funderat på, dock något som fungerar i handfatet... Och nej, jag har ingen sådan pool.
Om du är rädd för att få sand i golvbrunnen så får det att lägga filtervadd i filtret som ämns tidigare i tråden, då måste man dock suga botten separat i en hink eller nåt liknande.
sen tror jag att du får stora problem med vattennivån i handfatet om du sätter på en stor pump, översvämning?
Nej nej är inte rädd för något sådant. Jag har en gammal äcklig golvbrunn som inte direkt blir fräschare om jag häller akvarievatten där i. Brunnen är i princip omöjlig att göra rent. I handfatet så åker det ner och "försvinner", i min brunn ligger det kvar. Så det blir inga problem med nivån i handfatet, det blir samma effekt som att kranen är på. Blir det en pump där så får den inte vara för bra helt enkelt. ;)
Ja det är alldeles för dåligt fall så då behöver du en pump. Bara på med en (insugsskyddad[;)]) cirkulationspump på slangen och ner med den i akvariet! Finns inget annat hokus pokus om du inte vill använda golvbrunnen.
Jag antar att det får bli något sådant.
Kan tipsa om en borrmaskinspump från tex biltema och pumpa ut vattnet. Enkelt å smidigt :-)
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Jag har faktiskt tittat på dem. Men måste inte borrmaskinen vara igång då? Känns lite halvstört (ursäkta) att sitta med borrmaskinen i badrummet och bara sitta där medan jag har annat att dona med i karen. :)