Råkade få tag på en bit frigolit och kände mig extremt kreativ så nu har jag karvat ut ett stenmönster. Ska införskaffa fix och färger och har hunnit beställa lack .
Tanken är att det ska bli en passande bakgrund till mitt 250l malawikar.
ekwall skrev:Tackar!
Fick lite nyansskillnader men dom syns inte så bra på bilderna, synd bäst på den övre av dom.
Ska lacka den så snart jag får hem lacket som jag beställde igår.
VisualDarkness skrev:Synd att lacken är så dyr bara, hur länge räcker 0,5l?
ekwall skrev:Tack för alla tips.
Tror jag tar och snittar ur som ett v bakifrån så det blir så lite som möjligt som behöver vara ett fint snitt.
I värsta fall är det ju bara att blanda till lite mer fix om måla över där fixet släppt.
ekwall skrev:Nu har lacken kommit så nu ska det kladdas på och hoppas att torktiden inte är allt för lång så man kan få i det i karet snart.
Hellsson skrev:Funderar på en sak.. många som haft det i botten på karet för att skydda. Det skall tydligen finnas de som fått problem med att fiskarna har ätit på frigoliten så det flytit omkring vita bollar.. en det någon tanke som slagit dig? Eller är det så att det "håller". Bara en fundering.. =)
Hur som haver blir detta riktigt snyggt!
Tommy
Klotte skrev:Största anledningen till att lacka bakgrunden är att malar m.fl. inte ska gnaga sönder bakgrunden. Jag har haft min frigolitbakgrund i karet ett halvår nu och inte en ända frigolitbit i vattnet :)
Kensa skrev:sedan finns det malar som tuggar igenom lacken oxå....
framför allt dom som äter rötter med förkärlek.
i de fallen är det inte tillrådligt med frigobakgrunder som är lackade......
.
Tack!Det blev ju sketasnygt ju =) Får gratulera.. Har du siliconat bakgrunden?
Jag tänkte bara på hur tjock var cellplasten från början?? Jag har bara hittat 12 cm runt gbg en sålänge.. men det kanske räcker..??
VisualDarkness skrev:Skit i att de inte matchar, det ser grymt bra ut! :D
Var lägger jag min beställning på inredningskitet? ;)
VisualDarkness skrev:Smidigt att slippa silikona och därmed kunna lyfta i och ur den med vatten kvar i karet.
Får man med en insexnyckel för montering? ;)