Snabbt svar!!!

#1 - 31 augusti 2006 13:55
Jag ska åka och titta på ett 375 liters begagnat akvarium kl 18:00.
Har lite saker jag måste veta.

1. karet har stått tumt sedan 4 månader tillbaka(enligt ägaren). Måste man göra något med silikonen då?

2. Akvariumet är 6 år gammalt, hur är ett akvarium efter denna tid?

3. Priset är 1995:- det som ingår är: aliminium Akvarium, benställning, 2x ljurörs ljusramp, pumpen, 250W doppvärmare... Är inte dett nästan för bra?

hmm.. det var nog allt.. fast kommer nog komma på fler frågor snart.
#2 - 31 augusti 2006 14:01
Svar!
1. 4 mån är ingenting, det kan stå tomt mycket längre, flera år under förutsättning att det inte stått i direkt solljus!

2. Om det inte är en massa repor på rutorna är ett 6 årigt akvarium ungt!

3. Priset verkar heller inte fel då allt du räknad upp ingår!

Lycka till med ditt nya kar :)
#3 - 31 augusti 2006 14:04
1) Man behöver inte göra något med siliconet om det inte har torkat men det tar mer än 4 månader för det att bli dåligt.
Möjligen om han har haft det ute i solen... men det är ju tveksamt.;)

2) mitt akvarium tror jag är 5 år gammalt eller mer, har inte exakt koll. Köpte mitt beg. om akvariet o siliconet är i gott skick och inga stora repor, eller sprickor i det så tror jag inte det är nårra problem alls... om du köper det så kan du ju fylla en bit till att börja med o sen vänta o hålla lite koll på det ett par dagar.

3) säljaren kanske är angelägen om att bli av med det, men om du ändå ska kika på det så ser du ju om det är nått konstigt med det.

Lycka till!
Är ingen expert, så jag hoppas att du får ut nått av mina svar.
MVH
Niklas
#4 - 31 augusti 2006 15:53
kolla riktigt noga efter repor och skador efter stenar och sånt, inte roligt att ha ett repigt akvarium... kolla så filtret funkar och att det är dimensionerat för 375L
#5 - 31 augusti 2006 15:55
ooops tiden var visst ute... hoppas det gick bra!!

Annons