Snäck-lista

#1 - 7 februari 2010 20:11
Finns det någon artbeskrivning på snäckor?? (Gärna med bilder)
#2 - 7 februari 2010 21:18
www.applesnail.net är en bra sida med inf å beskrivning av äppelsnäckor, men var inte så du menade kanske?:)
#3 - 7 februari 2010 22:41
Det var nån som la upp denna sidan för ett tag sen http://www.planetinverts.com/snail_species.html
#4 - 8 februari 2010 11:04
rödtoppen skrev:
Det var nån som la upp denna sidan för ett tag sen http://www.planetinverts.com/snail_species.html

DEN var trevlig!! Tackar!!!:)
#5 - 8 februari 2010 11:36
det var nog jag det som slängde upp den :)

Har hittat en ännu bättre tysk sida faktiskt men sitter på jobbet för tilfället och jag minns den inte, du kan vara lugn dock, den tyska sidan är i full fart att översätta allt till engelska och de har sjukt mkt info om snäckor man inte ens visste fanns, i alla dess former och färger.
#6 - 8 februari 2010 12:37
Planet Inverts har faktiskt fel när det gäller äppelsnäckorna. De har slagit ihop flera olika arter under den beteckningen. P. bridgesii äter inte levande växter, däremot gör P. canaliculata det. I affärerna är det till 99% P. bridgesii man ser.
#7 - 8 februari 2010 13:25
Då kräver jag FLER och BÄTTRE listor!! :D
#8 - 8 februari 2010 13:43
#9 - 8 februari 2010 18:52
Marnat skrev:

Om man pratar flytande "Adolf" ja....:d
(Jag väntar med spänning tills den kommer på Svenska eller Engelska...)
#10 - 8 februari 2010 19:10
Om man pratar flytande "Adolf" ja....:d

(Jag väntar med spänning tills den kommer på Svenska eller Engelska...)

tssk tssk gå in på någon snäck familj, länken shnecken. Där väljer du en av familjerna, sen dyker det upp en lista med bild på de olika arterna i valda familjen, så klickar du på den brittiska flaggan.. Än en gång tssk tssk [:-106][:-106]
#11 - 8 februari 2010 19:15
du kan också använda google translate om du skulle vilja det ;)
#12 - 8 februari 2010 19:15
Marnat skrev:
tssk tssk gå in på någon snäck familj, länken shnecken. Där väljer du en av familjerna, sen dyker det upp en lista med bild på de olika arterna i valda familjen, så klickar du på den brittiska flaggan.. Än en gång tssk tssk [:-106][:-106]

Jaha du menar schåååå (Som de säger i Manegen på Grand!) :d
#13 - 8 februari 2010 19:18
Jaha du menar schåååå (Som de säger i Manegen på Grand!) :d

finns tyvärr inte på alla snäcksorterna än men hon översätter fler varje vecka typ, och sen finns ju som sagt underbara google translate som jag använder till allt tyskt och spanskt :P

Annons