Snäcker i karet

#1 - 3 september 2007 15:48
Hur får man bort dom snäckor man kan få när man köper växter? Jag har ingen lust att slänga i massa medel och inte heller Praktbotior.. Finns det något annat alternativ
#2 - 3 september 2007 16:09
Skölj av växter innan du sätter dom i karet så kanske du lyckas skölja bort ägg.

Mata inte för mycket; vid överflöd av mat blir de bara fler.

Hur du skall få bort dom... vill du inte använda medel eller botior är nog enda sättet att plocka upp dom med händerna.
#3 - 3 september 2007 16:59
Hmm oki då får jag slänga i några botior då :( har några i andra karet så det får bli en liten flytt på några :D

Tack för hjälpen
#4 - 3 september 2007 16:59
och så är det ju t o m bra att ha lite lagom många snäckor :) särskilt vissa sorter som t ex malaysiska sandsnäckor
#5 - 3 september 2007 17:03
Köp en kulfisk.. dom älskar snäckor =)
#6 - 3 september 2007 18:18
Knyttet skrev:
och så är det ju t o m bra att ha lite lagom många snäckor :) särskilt vissa sorter som t ex malaysiska sandsnäckor

Mina ser ut som dom du har kort på (skivsnäckor)
#7 - 4 september 2007 00:37
Mina ser ut som dom du har kort på (skivsnäckor)

ok, då är de rätt små gissar jag?

Skivsnäckorna hör inte till mina favoriter, men jag tror inte att de gör någon skada i akvariet. Rätt söta om tittar på dem nära :)
#8 - 4 september 2007 16:40
äter räkor snäkor??
det verkar ha minskat i antal sen jag skaffade dom.
#9 - 4 september 2007 16:47
Nae, det gör de inte, men räkorna konkurerar om födan så det blir inte lika mycket över till snäckorna
#10 - 5 september 2007 17:33
Öronräv skrev:
Nae, det gör de inte, men räkorna konkurerar om födan så det blir inte lika mycket över till snäckorna

det är nog det, tänkte inte på det.

Annons