snart så........

#1 - 25 augusti 2005 14:25
ska hämta mitt 720liters kar i dag om typ två timmar WIEEE kan ju medela att jag nästan skakar så uppspelt jag är. ska ha upp det på tredje våning [xx(] kanske inte det roligaste och bära dit det men det ska ju göras. det blir nog kanske 7 stk som hjälper mig så det ska nog gå bra (hoppas jag) vill ju inte tappa en sån dyrgrip
#2 - 25 augusti 2005 20:39
fuskis ;)
#3 - 25 augusti 2005 20:44
håller med, vem vill inte ha ett sådant ;)
#4 - 26 augusti 2005 05:35
Gick det bra? Kul att bära? Vi var 6 pers som bar upp mitt 600l till andra våningen. I ett väldigt trångt trapphus. För att få in det hela i lägenheten var vi dessutom tvugna att lyfta hela karet till ungefär brösthöjd för att komma över ett trappräcke.
Mina kompisar sa efter det att jag inte får flytta inom tre år, och om jag gör det kan jag iaf inte vänta mig någon hjälp från dem igen :)
#5 - 26 augusti 2005 10:14
[QUOTE=heljis]Mina kompisar sa efter det att jag inte får flytta inom tre år, och om jag gör det kan jag iaf inte vänta mig någon hjälp från dem igen :)[/QUOTE]

haha förstår dom.
nästa gång hur en lastbil med palfinger och ta ut de genom ett fönster istället ;)
#6 - 26 augusti 2005 15:16
[QUOTE=Raven][QUOTE=heljis]Mina kompisar sa efter det att jag inte får flytta inom tre år, och om jag gör det kan jag iaf inte vänta mig någon hjälp från dem igen :)[/QUOTE]

haha förstår dom.
nästa gång hur en lastbil med palfinger och ta ut de genom ett fönster istället ;)[/QUOTE]Jag förstår dem med :rolleyes:
Kran- eller lastbil är ingen dum idé. Tror att fönstren är tillräckligt stora.
#7 - 26 augusti 2005 15:24
Om fönstrena inte är tillräckligt stora så är det värt att plocka bort några *asg*
Jag och Jimmy bar ett Juwel 400L, jag grät nästan för att det var så tungt... är ruggigt svag!
(Måste tillägga att vi har hiss*ler*)
#8 - 26 augusti 2005 15:27
Jag har också hiss.. Men karet skulle inte gå in ens på höjden i den hissen :)
#9 - 26 augusti 2005 15:29
Nej, det är ju sant.. kasst.. dom skulle byggt höghus specialbyggda för akvarister :)
Då skulle en 2:a innebära 2 lite mindre akvarium, en 3:a är 2 små och ett större ... en 5:a är 3 medelstora och ett gigantiskt.. inbyggda akvarium med golvbrunn under varje... oj oj vilken lyx!
#10 - 26 augusti 2005 15:40
Grattis till ett nytt kar...

Kan ju berätta om när jag skulle flytta ett 720 kar, vilket var ganska svettigt. Vi var tre stycken vilket var lite i underkant kanske. Med tanke på att vi skulle flytta det från femte våningen och ner (hissen var för liten). Killen som jag köpte det av hade enligt honom själv bara en kompis till hjälp när han bar det upp vilket låter väldigt jobbigt. Kan rekommendera många pauser för det är väldigt jobbigt, trångt, och när man blir varm börjar man glida med händerna också vilket kan vara lite otrevligt speciellt med "120" kg akvarium i händerna!

Men, men det är väl värt mödan utan tvekan!
#11 - 26 augusti 2005 16:01
och när man blir varm börjar man glida med händerna också vilket kan vara lite otrevligt speciellt med "120" kg akvarium i händerna!

Jag rekomenderar biltemas vakuumlyftare....

http://www.biltema.se/index.asp

Sök på vakuumlyftare,den med tre fästen e kanon.
Dem klarar av hundra kilo st.
#12 - 26 augusti 2005 16:05
[QUOTE=enio]
och när man blir varm börjar man glida med händerna också vilket kan vara lite otrevligt speciellt med "120" kg akvarium i händerna!

Jag rekomenderar biltemas vakuumlyftare....

http://www.biltema.se/index.asp

Sök på vakuumlyftare,den med tre fästen e kanon.
Dem klarar av hundra kilo st.[/QUOTE]

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=79519
#13 - 26 augusti 2005 18:28
Lite jobbigt om vakuumet (stavning ?) försvinner bara :)
#14 - 26 augusti 2005 18:35
[QUOTE=Paula&Jimmy]Nej, det är ju sant.. kasst.. dom skulle byggt höghus specialbyggda för akvarister :)
Då skulle en 2:a innebära 2 lite mindre akvarium, en 3:a är 2 små och ett större ... en 5:a är 3 medelstora och ett gigantiskt.. inbyggda akvarium med golvbrunn under varje... oj oj vilken lyx![/QUOTE]Och så min etta med ett 600l och ett 375l. Fast det beror ju på vad du menar med lite mindre ;)
#15 - 26 augusti 2005 19:56
Det säger ni nu med vakuum lyftare? =P

Well då vet jag det till nästa gång, tack för tipset!
#16 - 29 augusti 2005 17:47
det gick bra att flytta karet vi var två som bar och 2 som styrde i fall nån skulle slinta jag gick bak och fick hela tyngden på bröstet det va bra tungt.

Annons