snigelätare?

#1 - 5 december 2004 18:18
vad finns det för snigelätande småfiskar? om det finns några alls...

behöver iaf nåt som passar in med mina andra småisar utan att äta dom...

har nu kilfläcksrasboror, black molly, neontetror, svarta neontetror, koppartetror, guppysar å kapisar
#2 - 6 december 2004 09:05
hur stort är ditt akvarium? finns flera, praktbotia är väl den mest kända, men den kräver stora kar...
finns sen andra dvärgbotior som klarar av att gå i mindre kar.. kommer dock inte ihåg deras namn nu, nån vänlig själ som vill påminna stackars mig?[:)]
#3 - 6 december 2004 09:12
Jag har själv Botia striata, käkar sniglar bra och blir inte så stor.

http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=928

/Niklas
#4 - 6 december 2004 09:14
En bra botia till små kar är Botia sidthimunki, dom e både mycket snygga och är mycket aktiva.
#5 - 6 december 2004 14:03
jag har 240 liter... så så länge det inte är fiskar som kräver extremt med plats borde det väl funka...

såg att praktbotian blir ganska stor, den äter väl inte småfiskar då, eller?

vilken av dom tre är enklast å tåligast då?
har inte hållit på med fiskar så jättelänge, å vill juh inte komma hem med nån fisk som dör efter två tre veckor =/
#6 - 6 december 2004 15:15
Jag skulle nog köra på praktbotia om du har så stort akvarie för dom är bra och är fruktansvärt snygga =)
#7 - 6 december 2004 16:07
köp ett flertal praktbotior. dom är bäst , tro mig.
#8 - 6 december 2004 19:08
oki, dom är inte jättedyra hoppas jag =/ eftersom jag inte gärna vill lägga ut en massa pengar på fisk eftersom allt inte är i sin ordning i akvariet riktigt tror jag...
#9 - 6 december 2004 19:26
Jag har aldrig sett några snäckor i mitt kar. Troligtvis eftersom jag har Pakistanbotior. De är dessutom roliga att titta på när de jagar varandra och busar runt.
#10 - 7 december 2004 07:48
Om karet inte funkar riktigt än så ska du nog vänta med att köpa mer fisk, vad e det som inte funkar?

Mvh Michael
#11 - 7 december 2004 11:36
jag vet inte... det funkar hur bra som helst ett tag, å sen kommer det ett tag då det dör hur mycket fisk som helst... eller inte hur mycket som helst, men några stycken på kort tid, å sen kan det va bra igen... vet itne om det kan va stora temperaturförändringar ellre nåt, eftersom jag inte har nån värmare....

Annons