sniglar, bra?

#1 - 9 september 2009 15:00
Jag har ett nystartat akvarium och behöver lite hjälp med vattnet. Jag hade lite bråttom och stoppade i fiskarna (6 tigerbarber, 3 black mollys och en mal) så alla fiskarna förutom malen dog efter bara ett dygn :( Nu har jag fått reda på att akvariet ska vara igång några veckor innan man stoppar i några fiskar för att få en "akvariemiljö". , nu har jag bytat en liten del av vattnet några gånger (det var för hög nitrit halt innan) och nu har det börjat poppa upp pyttesmå sniglar som sitter på växterna och rutan och så, och jag undrar bara om det är ett bra eller dåligt tecken?
#2 - 9 september 2009 15:09
Dom har förmodligen följt med växterna?! Har inte så stor koll, men tror dom är ganska duktiga på att städa, men dom förökar sig som fan...
#3 - 9 september 2009 17:09
Sniglar städar bra och heller rent och fint i akvariet de skadar inte.
#4 - 9 september 2009 17:12
många sniglar = för mycket mat i karet
lösning: mata mycket mindre.

.
#5 - 9 september 2009 17:16
Ps. Du behöver inte alls vänta i flera veckor innan du sätter i fisk. Ingenting händer i ett akvarium med bara vatten. Börja med 2-3 små fiskar. Mata var tredje dag och då ytterst lite. Efter tre veckor kan du utöka antalet fisk.

MVH Johan.
#6 - 9 september 2009 17:22
Johanski skrev:
Ps. Du behöver inte alls vänta i flera veckor innan du sätter i fisk. Ingenting händer i ett akvarium med bara vatten. Börja med 2-3 små fiskar. Mata var tredje dag och då ytterst lite. Efter tre veckor kan du utöka antalet fisk.

MVH Johan.

med ett kar på 30 liter så blir det nog inte mer än 2-3 fiskar.......

.
#7 - 9 september 2009 17:27
Kensa skrev:
med ett kar på 30 liter så blir det nog inte mer än 2-3 fiskar.......

.

Det hade jag missat !

Annons