Snö...

#1 - 6 februari 2009 12:24
Vill ni ha lite snö så är det bara att komma och hämta :d

*Redigerade bilderna så att snön ska synas, inte för att de ska bli vykort ;)*
#2 - 6 februari 2009 12:29
Ja, gärna. Annars går det inte att hoppa backhoppning. :D
#3 - 6 februari 2009 12:30
Snöstorm igår här uppe, snöar fortfarande. Så ja, det ser nog likadant ut här uppe :D
#4 - 6 februari 2009 12:33
Där hade jag och mina barn kunnat göra många grottor och tunnlar.:p
Igår lyckades vi samla ihop till en grotta och villket jobb det var att samla ihop, (jag har jätte ont i ryggen idag av allt kämpande) det hade man inte behövt göra där.:D
#5 - 6 februari 2009 12:46
inte lite avundsjuk =D åker upp varje år till Gällivare för å träffa släkten, längtar alltid tillbaka till stället jag trivs bäst på..(sjukt tröttsamt med "vintrarna" som är här nere, helknäppt att det ens får klassas som vinter) =S =) haha, aja snart är man hemma igen =)

Ps. bor i partille, utanför götet..=(
#6 - 6 februari 2009 12:46
Vad roligt med snö. Till och med nere i Norrköping snöar det. Min pappa bor utanför Skellefte, så jag får väl ringa o höra om han är insnöad :)
#7 - 6 februari 2009 12:53
Härliga bilder,verkligen mysiga, så mycket snö har jag inte sett här sen -79. Tycker väl iof att det är tur det:) Vi har ingen snö alls nu bara regn
#8 - 6 februari 2009 13:07
här har vi ingen snö alls.

.
#9 - 6 februari 2009 13:34
jag som tyckte norrköpings 5 cm täcke var mycket! ;)
#10 - 6 februari 2009 13:50
smurfmats skrev:
jag som tyckte norrköpings 5 cm täcke var mycket! ;)

förra vintern så kom det 5 cm på en dag här nere, då slutade bussarna
komma till oss ute på landet.

en annan som kommer lite mer norrifrån från början kan inte låta
bli att skaka på huvvet åt dessa slättmänniskor som inte tål lite snö....

.
#11 - 6 februari 2009 16:36
Kensa skrev:
förra vintern så kom det 5 cm på en dag här nere, då slutade bussarna

komma till oss ute på landet.

en annan som kommer lite mer norrifrån från början kan inte låta

bli att skaka på huvvet åt dessa slättmänniskor som inte tål lite snö....

.

5cm och bussarna ger upp? XD haha alla bussar och post fungerade som vanligt, även om det kom ca 50 cm snö igår/idag :p

Johanski: Jag tror att ni i Lule har ganska exakt samma snömängd och väder som oss :) Skulle vara värst i här i västerbotten samt norrbotten har jag för mig...

Synd att jag inte gillar snö... Då hade jag varit som ett barn på julafton :) Nu är det snarare som en gammal gubbe på dödsdagen... :p
#12 - 6 februari 2009 21:18
Mmm min snöslunga funkar fint så lite mer snö gör ingenting...
Guest
#13 - 6 februari 2009 21:47
Fan va coolt me snö upp till fönstrena! Önskar de va så här i sthlm!
#14 - 6 februari 2009 22:28
får försöka få folk at förstå att det är bättre på alla sätt där uppe =) kanske det blir fler som bor där. räkna in mig som en som om några år tar flyttlasset uppåt iafall..=)
#15 - 7 februari 2009 00:59
miluhe skrev:
Härliga bilder,verkligen mysiga, så mycket snö har jag inte sett här sen -79. Tycker väl iof att det är tur det:) Vi har ingen snö alls nu bara regn

Bra årgång det där, 79...:)
Har hört mycket om snömängden detta speciella år... ;)
#16 - 7 februari 2009 06:40
79... det var det året det var snö ÖVER fönstren i Scania (gammalt namn på det landområde som en gång tillhörde Danmark) :p.

Råkade befinna mig i Lund just då. Har ett gammalt foto (tyvärr vet jag inte var) föreställande mina föräldrar i en busskur i halva Skåne någonstans, och snön ligger tjock högt över busskurens tak...
#17 - 7 februari 2009 06:52
Fasen nu vill ja oxå ha snö här nere ju , hatar detta blåsiga,regniga och gråtrista skåne utan snö om vintern :(

Mer snö i skåne , stoppa globala uppvärmningen och se till att golfströmmen går åt ett annat håll :D
#18 - 7 februari 2009 07:34
Neeej, hit med golfströmmen :p... vill INTE ha snö!
#19 - 7 februari 2009 08:12
Ojoj, det har snöat mer här i Norrköping över natten. :)
#20 - 7 februari 2009 22:16
ah, vad jag trivs i göteborg, här stannar snön sällan mer än en vecka, man slipper skaffa vinterskor, man slipper pulsa i drivor och framförallt slipper man kompisar som drar med en ut på fyllan för att åka pulka! (värre blåmärken har jag aldrig haft)

ska jag uppleva snö lämnar jag civiliserade trakter och åker till fjällen...
#21 - 7 februari 2009 22:44
Snacka med brorsan innan och hans tjej bor i norge och några mil norr om oslo och där var tydligen en meter ungefär......lagom ju :D

Förr om åren när ja åkte skidor o bodde i Åretrakten på vintermånaderna så var det lagom, ett år mätte vi 360 cm en bit upp i backarna :D
Men å andra sidan så var det på sportlovet -97 minus 42 grader ute oxå då var det inte så skönt ;)
#22 - 8 februari 2009 20:12
DAHLBERG skrev:
Vill ni ha lite snö så är det bara att komma och hämta :d

*Redigerade bilderna så att snön ska synas, inte för att de ska bli vykort ;)*

Härliga bilder! Saknar snön här nere i Skåne:mad:. Och framför allt att åka snööskoooter:D:D:D.

Annons