snopet

#1 - 18 januari 2007 08:52
handlade nya växter till mitt nya akvarie för två veckor sedan, passade på då de va rea på dem. handla 6 st. men i o med att mitt akvarium inte hade kommit stoppa ja di i ett ämbare med vatten, villl int sätta dem i mitt nuvarande då aj har sniglar i de o vill inte föra över sniglarna

men tydligen hände de nått i hinken, ha kollat lite nu som då, di har mått bra, men igår va de som en svart sörja bara o 3 växter nästan helt bladlösa, vet ej om roten har klarat sig.

fick handla nya idag, hoppas att di klarar sig
#2 - 18 januari 2007 09:02
Får de nåt ljus i den där hinken? Eller näring?
#3 - 18 januari 2007 10:10
växter står sig inte många dagar i en hink med vatten.
#4 - 18 januari 2007 10:30
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]snäckor lär du säkert få med dig med dom nya växterna oxå.[/COLOR][/FONT]
#5 - 18 januari 2007 10:35
"Ämbare" det var minsann ett konstigt ord för hink hm.. =)
#6 - 18 januari 2007 11:57
Om växterna satt i små krukor med stenull så hade de sannolikt tillräckligt med näring, det var nog brist på ljus som dödade växtera i ämbare.
#7 - 18 januari 2007 12:19
defdac skrev:
"Ämbare" det var minsann ett konstigt ord för hink hm.. =)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Googlade på [/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]ämbare[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red], och visst är det en hink på första bilden :)[/COLOR][/FONT]
#8 - 18 januari 2007 12:34
Inte för att det har så mycket med frågan att göra men ett ämbar kan man säga är en cylindrisk behållare utan lock. Definitionen av ett ämbar är mycket bredare än den för hink. Kan vara allt ifrån ett dryckeskärl till stora tunnor... :)

För övrigt, behöver inte växter också cirkulation i vattnet?
#9 - 18 januari 2007 13:50
hmmm, viste inte att huvudämnet i denna cirkulation är om de är ämbare eller hink :) men e man finlandssvensk så e man.... :P

di e i små krukor, so ja tror nog att de var ljusbristen som tog kol på dem, o kanske att ja hade ett lock på
#10 - 18 januari 2007 14:00
vinkelina skrev:

di e i små krukor, so ja tror nog att de var ljusbristen som tog kol på dem, o kanske att ja hade ett lock på

Tror nog att mysteriet är löst...:)

Annons