snygga bakgrunder som inte kostar skjortan?

#1 - 10 april 2011 20:14
Vill hitta en snygg bakgrund till akvariet men är inte heller beredd att betala hur mycket som helst...

Alla svarta bakgrunder går bort, inte alls snygga i mitt tycke. Har inte sett så många bakgrunder "live" förutom diverse planscher och de naturtrogna men dyra BTN-bakgrunderna. I akvariebutikerna på orten har de i princip bara Juwelbakgrunder ,nån här som har en i sitt kar ? visa mer än gärna då en bild, tack! Vilka andra märken som har hyfsat billiga bakgrunder gillar ni? Vore jätteschysst ifall ni kunde visa bilder på era fina akvarium med bakgrunder på plats:)
#2 - 10 april 2011 20:25
Tyvärr så är det nästan billigast att köpa ett begagnat kar med btn i :/
#3 - 10 april 2011 20:35
#4 - 11 april 2011 19:29
alumini skrev:
Vill hitta en snygg bakgrund till akvariet men är inte heller beredd att betala hur mycket som helst...

Alla svarta bakgrunder går bort, inte alls snygga i mitt tycke. Har inte sett så många bakgrunder "live" förutom diverse planscher och de naturtrogna men dyra BTN-bakgrunderna. I akvariebutikerna på orten har de i princip bara Juwelbakgrunder ,nån här som har en i sitt kar ? visa mer än gärna då en bild, tack! Vilka andra märken som har hyfsat billiga bakgrunder gillar ni? Vore jätteschysst ifall ni kunde visa bilder på era fina akvarium med bakgrunder på plats:)

Här är mitt akvarium med slimline röd gnejs. Kostar inte alls lika mycket som dom "stora" btn-bakgrunderna.
[ATTACH=CONFIG]43928[/ATTACH]
#5 - 11 april 2011 19:56
jättefint Simon:)

Jo, det känns som det blir en aquaterra rockwall eller btn slimline, finfina för ett vettigt pris!
#6 - 11 april 2011 20:06
japp! håller med. har ju rockwall i mitt asein som jag visat dig nånstans
#7 - 24 april 2011 16:13
Själv har jag Juwel bakgrund i mitt yngelkar, ena halvan är rock 450 och andra root 450.

rock halvan är silikonad snett så att doppvärmare och pump får plats, root halvan ligger plant mot glaset,
gammal bild dock, kan försöka få en bättre om det behövs.

http://bayimg.com/HAHmoaadL

priset?
rock 450 = 299:-
root 450 = 399:-
svart akvarievänligt silikon = 69:-
#8 - 24 april 2011 19:58
Det snyggaste (och klart billigaste) jag nog sett var när ordförande Marx gjorde en akvarellmålning (dvs vattenfärg) av vattenväxter som han målade diffust för att se ut som vattenväxter i grumligt vatten gör på 5-10 meters håll - perfekt...
:)
#9 - 25 april 2011 17:45
Har faktiskt en akvarell målning bakom ett av mina kar som min morsa har gjort , hon brukar måla tavlor och sånt , så jag gav henne ett uppdrag att fixa en bakgrund till mitt ena kar. En väldigt diffus bild ,men om man tittar noga så ser man lite olika växter och liknande.
Väldigt snyggt i ett växtkar , och bäst av allt mer "livlig" och billigare än en vanlig plansch bakgrund.

Annons