bossep skrev:Hur stor damm skall du till dessa?
Ja dessa grabbar bor i Sydamerika!SneakySteve skrev:Även fast jag anar viss ironi i ditt svar här bosse så vore det riktigt häftigt med påfåglar i en damm. Undra hur bra de skulle må i kallvatten.. (; de bor i sydamerika normalt va?
bossep skrev:Ja dessa grabbar bor i Sydamerika!
Det var faktiskt inte ironiskt. Jag tycker själv det vore läckert med en stor inomhusdamm. En del har ju tempererad pool så varför inte fiskdamm om man är nördig nog?
Eftersom jag bott/bor i tropikerna stor del av livet har min dröm alltid varit en naturpool med fisk och exempelvis kajmaner. Men jag har alltid blivit nedröstad och eftersom jag är ekolog så blir det ingen vanlig pool så det så! Nu har jag fått en bundsförvant i min dotterson Fabian. Han har långt gångna planer på en damm som kan vara halva inne och halva ute alternativt med ett växthus över. Problemet är att han tror att Morfar äger alla pengar på banken…SneakySteve skrev:Ja jo varför inte? Dock med alla besvikna grannbarn över fel sorts "fiskdamm" som följd... (; men visst vore det coolt.
bossep skrev:Eftersom jag bott/bor i tropikerna stor del av livet har min dröm alltid varit en naturpool med fisk och exempelvis kajmaner. Men jag har alltid blivit nedröstad och eftersom jag är ekolog så blir det ingen vanlig pool så det så! Nu har jag fått en bundsförvant i min dotterson Fabian. Han har långt gångna planer på en damm som kan vara halva inne och halva ute alternativt med ett växthus över. Problemet är att han tror att Morfar äger alla pengar på banken…
gonzo44 skrev:tycker Fabian har en sund ekonomisk inställning där Bosse, skippa kajmanen och gör det till en badbar fiskdamm, många här i swedala börjar göra så med sina koi dammar asså kombinera pool och damm i stort sett behöva bara ett större filter och gummi matta iställer för pvc duk...
bossep skrev:Ack ja om du och Fabian hade rätt! Satt faktiskt och tittade lite på gummiduk och man behöver nog en smärre bank om det skall gå att lösa! Men tanken finns där var så säker!
Vet inte om du hört hans kommentar om min lilla stuga. Morfar vi fyller kåken med akvarier du bor ju bra i husvagnen!