Hej jag har ett lite udda problem. köpte 15st tetror (okänd sort, dom har inte färgat ut en.. och trots att affärsinnhavaren, tro det eller ej, faktiskt är väldigt erfaren och duktig när det gäller akvarier har han inte lyckats identifiera dom).. i vilket fall så slog jag till direkt när affären skulle slå igen till förmån för utverkad verksamhet i annan lokal, fick alla 15 för 25 kr eftersom jag var där sista dagen innan dom skulle slå igen. Nu till det egentliga problemet jag släppte i dom i mitt 310l akvarium och i början var dom väldigt blyga. Men nu far dom bara runt och är helt tokiga, inte speciellt vackra heller, dom är riktigt hetsiga och förstör totalt i karets balans. Så det jag söker efter är någon fisk som skulle göra processen kort med dom men samtidigt inte skada min övriga fiskar (2 vuxna skalarer, 7 praktbotior o diverse malar). Nu kanske ni kommer med förslaget att ta upp dom ur karet istället, detta skulle jag med glädje göra och ge dom ett eget kar om det var möjligt i praktiken. men dom är verkligen sjukt snabba, smått genomskinliga och det finns mycket gömställen. Har ni några andra tips tar jag självklart tacksamt emot dom!
/mvh Oscar