Det tycks som om alla ord som består av tre bokstäver eller mindre ej inkluderas i sökningen. Men att placera en * efter tycks tydligen hjälpa. T ex sök på CO2*
Anledningen till att det inte skall gå att söka på så korta ord är att det ger alldeles för många träffar vilket överbelastar servern. Så det är väl förståeligt - däremot så borde det gå att åtminstone söka på kombinationer som innehåller korta ord.
Problemet med att söka på "CO2*" eller "ph**" är att man inte bara söker på det ord man skriver eftersom "*" änvänds för "vilken bokstav/bokstavskompination som helst".
Dvs "ph" borde resultera i bara "ph" medans "ph*" även ger tex "philipsson"
Varför inte tillåta "korta" ord men exkludera "vanliga" ord så som "och", "men", "i", "till" osv.
I alla fall just nu skulle jag inte kalla sökfunktionen för vidare tillförlitlig. :eek:
Jag har gjort den del testsökningar med förbluffande få träffar.
Som t ex ett enda svar på sökning på Azur som allmänt sökord: http://www.zpet.se/forum/search.php?searchid=58536
Jag söker i texten och jag vet att jag nämnt honom i flertalet inlägg tidigare.
Han är ju också nämnd t ex två gånger i "anmälan till zoopet gold-tråden"
380 träffar på ämnen med azur i texten är betydligt fler.
18 träffar på ämnen med triops istället för 3 klart bättre.
Ombyggnanden av index tycktes funka. Tackar
[QUOTE=admin]Antalet bokstäver är nu 3 st. Vi ska imorgon testa att köra enbart 2. Problemet är att sökindexet kommer bli större.[/QUOTE]
Går det inte att utesluta ord som tex, om, av, in, en osv. från att indexeras?