VisualDarkness skrev:Passa dig för tetrorna, de har fått smak för kött nu!!!
;)
Estetfjortiz skrev:Det där kan nog lätt bli en ovana, precis som när man inte kan låta bli att mata hunden vid matbordet. Snart ser du fiskarna stå och tigga vid dina fötter... [:-128] [:-128] [:-128] [:-128] [:-128] [:-128]
tVisualDarkness skrev:Tänk om det dessutom är det handlar om, de har ju stenkoll på allt över ytan! :D ;)
bong skrev:Fick mig att tänka på en kompis som hade akvarium förr, han hade en ormhuvudfisk som vi povade att mata med allt möjligt :) Tror inte det var något den inte åt men kommer ihåg att den var galen i ost :D Räckte med att visa en bit framför rutan så blev den tokig :D
Kensa skrev:kan aldrig vara bra med animaliskt kött till fiskar........
ska man ge dom riktigt kött....så är det fiskkött som gäller....
.
DonJohannes skrev:Det är väl fett från däggdjur som tarmsystemen inte klarar av på sikt?
VisualDarkness skrev:Tänk om det dessutom är fyrögonfiskar det handlar om, de har ju stenkoll på allt över ytan! :D ;)
VisualDarkness skrev:Jag antar att det har en hel del och göra med smälttemperaturen för fettet hos varmblodiga djur, i temperaturen som är i fiskarna blir det ju stenhårt.
SenorBastardo skrev:Det är nog inte tillrådigt att göra det till en vana att mata med kött från däggdjur, i vart fall inte om det är fett på det. Många (särskilt diskusfolket) matar med oxhjärta men det är mycket magert kött. Fettet från däggdjur kan inte fiskar tillgodogöra sig och kan orsaka problem. Men som sagt bara om det blir en vana.
Kjell Fohrman skrev:Jo men diskus hålls ju också i bra mycket varmare vatten (tom ofta varmare än i naturen) än andra fiskar och därför tål de oxhjärta bättre.
SenorBastardo skrev:Som jag skrev är ju det ett mycket magert kött.
Kjell Fohrman skrev:Det gör inte så stor skillnad
SenorBastardo skrev:Det är klart att det är skillnad på ett magert kött och ett med mycket fett insprängt! Du får väl pröva och utvärdera skillnaden.