Söndrig fena..?

#1 - 17 september 2008 16:04
Ja, Min kampfiskhanne har en "avbiten" fena, Jag har honom alldesles ensam pga. han jagade mina andra fiskar -_-'

Men iallfal, Den ser biten ut, Och på ett "strå" så hänger det en liten liten genomskinlig klump :confused:

Märkte det idag, Kan vattnet vara för kallt? Jag brukar ha ca 27-28, Men märkte nu att den är på 26-27, Men det skulle väl inte vara för stor skillnad..?
#2 - 17 september 2008 16:25
Kan väl vara svamp? :S

Förresten, hur har det gått nu? Hur stort är nya akvariumet, och vad köpte du för fiskar? :) Vill följa upp historien i tråden du hade innan,
#3 - 17 september 2008 16:36
Ja, Första är att kampfisken stressade upp det små, Så dom tog jag bort.

Stora akvariumet, Tyckte att det var en ganska dålig idee´att ta det när jag har en fisk bara Tyväär... -_-'

Svamp? Fenan ser så slö och "biten" ut..
#4 - 17 september 2008 18:05
Ja, Första är att kampfisken stressade upp det små, Så dom tog jag bort.

Stora akvariumet, Tyckte att det var en ganska dålig idee´att ta det när jag har en fisk bara Tyväär... -_-'

Svamp? Fenan ser så slö och "biten" ut..

Fast kampfisken vill ändå inte vara i 16 liter, blir lätt dålig vattenkvalité vilket förebygger svamp som jag tror du har.

Symptomen liknar de min platy har just nu, dock har min platy kommit så långt så det växer "Päls" från hennes sida [B)]
#5 - 28 september 2008 08:50
Nu verkar det som om fenan "läkt ihop" den är hel igen, Och demdär kluparna och det är helt borta..
#6 - 28 september 2008 11:00
Nu verkar det som om fenan "läkt ihop" den är hel igen, Och demdär kluparna och det är helt borta..

Fortfarande 16 liter? Isåfall borde du verkligen sälja kampfisken ändå

Annons