Sorgens Dag

#1 - 7 september 2007 13:12
Flyttade över min arowana till mitt 375l kar efter ha låtit honom växa till sig ca 15cm. Så jag släppte i han med mina 2 pacus å en afrikansk gädda å kollade så allt va lungt. Nu några timmar senare efter typ 10 kontroller ser jag hur han hänger ut ur munnen på min största pacu[:-118]

Fan dom har aldrig tagit nån levand fisk eller nått innan endast gäddan som gillar plays osv. Dom äter sin pellets e glada.. Fan vad ledsen jag blir.

Får så dåligt samvete nu med. Har bokat ett 1100l kar för att dom skulle få plats å trivas ihop men det jag vet inte hur jag skall göra med pacusarna nu. Vet att dom kan va agresiva men dom har aldrig visat det på dom 2-3 åren jag har haft dom.Efter denna synen på arowanan så börjar jag fundera på små billiga fiskar.Men har svårt å lämna bort dom oxå, är inte många som kan ta emot så stora fiskar.

Mår SKIT nu..

Vila i frid[:-2]
#2 - 7 september 2007 13:46
fan vad tråkigt, men jag tycker du ska rycka upp dig, Ibland går det fel, ibland har man otur lixom. Det var ju ej ditt fel, dina pacu har aldrig tidigare tagit levande fisk så du kunde ju ej förutse detta.

Jag tycker du fortsätter med dina planer, köp också en ny arowana ;)
#3 - 7 september 2007 14:03
Att man kan bli så ledsen för en fisk.. Konstiga e att han hade växt till sig så han va större än gäddan.. Har aldrig vart orolig för att dom skulle göra nått. Nån som vet vart man kan beställa hem en ny?? Dom dyker inte upp så ofta i affärerna..
#4 - 7 september 2007 14:33
hade du bott i dalarna så hade du kunnat kila ner till Djurmagazinet och köpt en;) Dom är faktiskt riktigt tjusiga! Fast jag är inte så förtjust i "monsterfiskar";)

Håller med amaro, bara bita i det sura äpplet, bryta ihop och komma igen!

/Hans
#5 - 7 september 2007 14:55
Jag har bara "monsterfiskar" 7st RBP oxå i ett annat kar + ett med lite små fisk typ platys som man kan mata med å glo på när man sitter vid datorn. Men jag vet ju att pacus blir grymt stora men en arowana blir inte liten heller. Skulle ha väntat 1 månad till. Han växte så det knakade när han började ät räkor

Annons