sorgmanteltetrorna ska flytta!

#1 - 27 januari 2006 15:41
Hej!

Jag har ett akvarium på 40 liter där jag har guppys, b.molly och sorgmanteltetra det är cirka ett halvår gammalt.

Nu är det så att mina sorgmanteltetror börjar bli lite väl stora så de ska få flytta till min kompis akvarium på cirka 60-70 liter. :)
I det akvariumet finns, rätt stora neontetror guppys och kilfläckrasbora, kan sorgmanteltetrorna göra illa dem eller bitas? :confused: ( de har aldrig varit aggresiva förut)

Och hur kan man flytta sorgmanteltetrorna? det är cirka en 5 km, att åka.
Kan man ha dem i plast påsar eller i ngn sort burk?

Tacksam för snabba svar [:I]

//Guppyz12 , guld-firren
#2 - 27 januari 2006 17:35
[quote=Guppyz12]Hej!

Jag har ett akvarium på 40 liter där jag har guppys, b.molly och sorgmanteltetra det är cirka ett halvår gammalt.

Nu är det så att mina sorgmanteltetror börjar bli lite väl stora så de ska få flytta till min kompis akvarium på cirka 60-70 liter. :)
I det akvariumet finns, rätt stora neontetror guppys och kilfläckrasbora, kan sorgmanteltetrorna göra illa dem eller bitas? :confused: ( de har aldrig varit aggresiva förut)

Tacksam för snabba svar [:I]

//Guppyz12 , guld-firren[/quote]

gör som affärerna påsar med tidningspapper...
#3 - 27 januari 2006 18:06

En vanlig 10-liters hink går alldeles utmärkt. Vira in den lite försiktigt i nån filt så att värmen inte försvinner på direkten när du kommer ut i bilen.
#4 - 28 januari 2006 01:37
kylväska funkar bra.
sen kan du även fylla en petflaska med varmvatten som kan hålla upp värmen men se upp så de inte blir för varmt.
#5 - 28 januari 2006 07:00
Tack för svaren ;)

Tar nog en hink, verkar lättast :rolleyes:
#6 - 28 januari 2006 10:43
[QUOTE=Guppyz12]Nu är det så att mina sorgmanteltetror börjar bli lite väl stora så de ska få flytta till min kompis akvarium på cirka 60-70 liter. :)
I det akvariumet finns, rätt stora neontetror guppys och kilfläckrasbora, kan sorgmanteltetrorna göra illa dem eller bitas? :confused: ( de har aldrig varit aggresiva förut)[/QUOTE]

Sorgmateltetra brukar gå bra ihop med de andra arterna din kompis har. Det låter dock som om det kan bli lite trångt med så många stimfiskar. Sorgmanteltetra brukar vara ganska fredliga av sig (dock väldigt tuffa och glupska) men kan ibland bli lite aggro om de är för få och då är det fiskar med långa fenor som de brukar ge sig på.

Annons