Sortera på ort i annons?!?

#1 - 10 september 2009 16:48
Tjena, nån som vet om man kan sortera annonserna på ort? Jag har inte lyckats. Vore bra om man kunde göra det tycker jag.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 10 september 2009 16:51
Det borde funka om du går in på annonser i rullgardinen och klickar på "Sök annonser från län" och sedan klickar på "ditt" län
#3 - 10 september 2009 16:54
Det borde funka om du går in på annonser i rullgardinen och klickar på "Sök annonser från län" och sedan klickar på "ditt" län

jo, men man kan väl inte söka på ex malmö ??

.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 10 september 2009 17:41
Kensa skrev:
jo, men man kan väl inte söka på ex malmö ??

.

Nej, det är enbart länsindelat.

Tror också att det är bäst - dels är det ju inte så himla många annonser och lokala sökningar skulle ge väldigt få träffar. Jag skulle ju t.ex. skriva Jonsered och har inom 20 km avstånd ca. 7 olika kommuner.
T.o.m. gigatiska blocket kör ju med länsindelning
#5 - 10 september 2009 17:53
Nej, det är enbart länsindelat.

Tror också att det är bäst - dels är det ju inte så himla många annonser och lokala sökningar skulle ge väldigt få träffar. Jag skulle ju t.ex. skriva Jonsered och har inom 20 km avstånd ca. 7 olika kommuner.

T.o.m. gigatiska blocket kör ju med länsindelning

njaaaa.....

på blocket börjar man med att ange län, sedan vilken stad.
ex, först så väljer man skåne, sedan malmö.

sedan kan man utöka sökningen till angränsande län, och till
slut i hela landet.

inte tycker jag att det är något för zoopet, men det är så det är på blocket iaf.

.
#6 - 10 september 2009 18:08

Tackar så mycket!!! Jag har missat den där rullgardinen helt [:o]. Var precis det jag var på jakt efter.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 11 september 2009 17:20
Kensa skrev:
njaaaa.....

på blocket börjar man med att ange län, sedan vilken stad.

ex, först så väljer man skåne, sedan malmö.

sedan kan man utöka sökningen till angränsande län, och till

slut i hela landet.

inte tycker jag att det är något för zoopet, men det är så det är på blocket iaf.

.

Tack för infon - det hade jag missat

Annons