Söt vattens hummer

#1 - 28 december 2005 01:15
Hej
Undrar vad man ska ge dom för foder. vet att dom älskar alg tabletter men det kan väl inte bara va det dom lever av???
Har ingen aning vilken art det är den är typ blå aktig på klorna sen e den röd brun på kroppen.

Mvh Mattias
#2 - 28 december 2005 12:13
kan ju titta lite under skaldjur i min signatur så kanske du hittar vilken hummer du har.
#3 - 28 december 2005 16:35
kan också vara macrobrachium rosenbergii.
dom kan nog ta allt möjligt, räkbitar växter o sånnt, experimentera bara :D
#4 - 29 december 2005 19:30
Gröna ärtor är mina förtjusta i
#5 - 30 december 2005 01:09
Va till zoohandlaren och fick fram att den hette Cherax Quadrocarienatus (Red, blue Hummer).
Ja algmat verkar den älska iaf, ja det är att prova nåt ätbart till den.
Hur högt Ph kan en hummer gå i tänkte på att jag har ca 7.5 - 8.0 i karet just nu.
#6 - 30 december 2005 06:33
vet tyvärr inte om det är bra med dom ph siffrorna men jag vet att när folk pratar om räkor så är dom känsliga för för lågt ph, typ växtburkar alla extream. vänta dock tills någon annan än jag har svarat för vet inte om dom har så mycket av en högre gräns.

// SeanChai
#7 - 30 december 2005 08:35
[size=2]Härte:[/size][size=2]KH 6-10
[/size][size=2]PH-Wert:[/size][size=2]> ph 7[/size][size=2]Beckengröße:[/size][size=2]ab 1m; besser größere Becken[/size]
Detta kan du läsa om vattenvärden på den tyska hemsidan om [size=2]Cherax quadricarinatus
Min äter det mesta, tycker mycket om räkmix och agtabletter, ännu har den inte lärt sig att äta levande foder. De guppys som jag placerade tillsammans med den har i stället blivit många fler[/size]
#8 - 30 december 2005 12:44
Enligt rubriken Söt vattens hummer så anar jag att det är socker den behöver. Det finns en Hummer som gillar disel/bensin men den levet då inte i vattnet! ;)

En SÖT vattens HUMMER eller en söt VATTENS hummer? :confused:

Ja inte lätt att veta om man inte vet hur den som skrev menar.... :eek:
#9 - 30 december 2005 13:46
Ursprungligen postat av Torstensson

Enligt rubriken Söt vattens hummer så anar jag att det är socker den behöver. Det finns en Hummer som gillar disel/bensin men den levet då inte i vattnet! ;)

En SÖT vattens HUMMER eller en söt VATTENS hummer? :confused:

Ja inte lätt att veta om man inte vet hur den som skrev menar.... :eek:

Fixat så nu kan Torstensson förstå vad jag menar!!;)

Ursprungligen postat av Guy Palm

Härte:[size=2]KH 6-10

[/size][size=2]PH-Wert:[/size][size=2]> ph 7[/size][size=2]Beckengröße:[/size][size=2]ab 1m; besser größere Becken[/size]

Detta kan du läsa om vattenvärden på den tyska hemsidan om [size=2]Cherax quadricarinatus

Min äter det mesta, tycker mycket om räkmix och agtabletter, ännu har den inte lärt sig att äta levande foder. De guppys som jag placerade tillsammans med den har i stället blivit många fler[/size]

Okej han får algtabletter och vitakraft Tabs och det äter han iaf.
En kompis gav sin små fisk såna från insjöar och det tyckte han om, dom var ju så dumma så dom stod stilla när han kom.
Så det borde gå att ha den i "vanligt" kranvatten då??

Annons