Sitter och tittar in i mitt akvarium där en nyinköpt sötvattensmuräna simmar runt. Någon annan som har en sådan eller erfarenhet om de? Vore kul att veta om det många andra som har en sådan och som vill dela med sig lite av sin erfarenhet!:)
finns väll inga sötvattensmuränor? och vad jag vet simmar inte muränor runt, dom ligger och lurar i grottor/hål. vet du vad de vetenskapliga namnet är? skulle vara kul att veta lite mer om dom om jag nu har fel :D
Jupp, trodde inte heller att det fanns men så såg jag ett par i en affär och köpte mig en! Nej, han ligger mest i sin kruka och kikar ut ibland. Men han har varit framme och simmat några gånger, vilket var väldigt fascinerande! Det vetenskapliga namnet för den jag har iallafall är: "Sötvattensmuräna - Gymnothorax tile"
Usch då, min lilla (än så länge) äter glatt räkor om man stoppar ner en större pincett med en räka på. Annorlunda grej att göra för att mata sina fiskar på men den verkar gilla det.
jag gjorde på samma sätt..provade bland annat räkor men den vägrade äta..
Troligtvis för att ni förvarade den i vanligt sötvatten, eller att om ni nu försökte göra vattnet bräckt, att ni hade för liten mängd av salt.
De vill ju ha 3-4% per 100L