Spindelfobi?

#1 - 29 februari 2008 11:00
På Lyckanstorg nere i Båstad finns en webbkamera i fönstret på biblioteket, i detta fönster håller en spindel som bäst på att bygga sitt nät..

[CENTER][SIZE=3][B]En Spindel bygger sitt nät i ett fönster..[/SIZE][/B]

[CENTER][SIZE=3]A Spider Building a Webb in a Window..[/SIZE]
[/CENTER]

[/CENTER]

Ett alternativ till rofylld skärmsläckare eller kanske nånting att utmana sin spindelfobi med, vad vet jag, men det ser klart ut som en metaphor skrivet på engelska..

Tips! Någorlunda vindstilla och regnfritt så tittar den fram.. ..spindeln alltså!
#2 - 29 februari 2008 11:05
var är den? :)

väntar mig bara att en uttråkad bibliotikarie skrämmer mig... ;)
#3 - 1 mars 2008 12:28
Nu är den väck iaf. spindelnät ser man inget heller, någon terrorist som varit där och städat kanske ;)
#4 - 27 april 2008 04:06
[SIZE=4]BUMP!!

It's alive..
[/SIZE]

Grejen är att kameran inte täcker upp hela fönstret, såg den för en liten stund sedan hängandes lite till mitten från bildens överkant, fet rackare..
JeBoro
#6 - 1 maj 2008 08:06
Såg den inte heller, lika bra det för jag hatar spindlar ha ha :)
#7 - 1 maj 2008 15:22
På jobbet ingår gratis spindelfobiträning
#8 - 1 maj 2008 15:36
eriahl skrev:
På jobbet ingår gratis spindelfobiträning

Jasså, är det vanligt med spindlar på ditt jobb?:) Just spindelfobi skall ju vara hyffsat lättforcerat eller? Jobbade inom livsmedelsindustrin för en del år sedan (på lagernivå) och det var inte sällan man blev tvungen att hantera exotiska spindlar och skorpioner!
#9 - 1 maj 2008 15:50
Gott om spindlar kan man säga eller väldigt gott om dom rättare sagt. Kommer inte ihåg exakt just nu men plockade runt 2000 eller 3000 som mat när jag hade paddor. Märktes inte på mängden ändå. Lämnade en hel del honor för säkerhetsskull men hade nog inte spelat någon roll. Fler spindelungar klarade sig säkert istället pga färre större spindlar
#10 - 1 maj 2008 19:14
Håhå.. Jag har klappat en hårig tartantell idag!!!
Jag tafsade lite på benet och den stod snällt ut med min närgångenhet... Sen tog jag lillemans pekfinger och tafsade på spindeln en gång till sen sprang vi ut från Skansen Akvariet till sambon/pappa och berättade att vi hade klappat en SPINDEL!!!
Och en orm men det tyckte inte jag var lika äckligt... ;)

Annons